۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85193671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت مراکز پذیرش معتادان متجاهر خراسان‌شمالی ۲ برابر شد

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ظرفیت مراکز پذیرش معتادان متجاهر استان ( ماده ۱۶ ) در دولت سیزدهم ۲ برابر شد.

ابوالحسن نجفی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: پیش از این تنها یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در بجنورد فعال بود که با پیگیری های انجام شده مرکز ماده ۱۶ شیروان نیز فعال شد.

وی افزود: برای تجهیز مرکز ماده ۱۶ شیروان ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد و با بهره برداری از آن ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در خراسان شمالی به ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: طرح توسعه مرکز ماده ۱۶ بجنورد نیز در حال اجرا است که با بهره برداری از آن ۵۰ نفر دیگر به ظرفیت این مراکز در استان افزوده خواهد شد.

نجفی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۰۲ میلیارد ریال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

نقش رسانه ها در آگاه سازی جوانان و پیشگیری از اعتیاد

وی گفت: مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر آگاه سازی و حساس سازی جامعه نسبت به آسیب اعتیاد است که این امر همکاری بیش از پیش رسانه ها را می طلبد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: ایجاد جریان رسانه‌ای که از طریق آن بتوان آسیب های مواد مخدر را عنوان کرد، عاملی بازدارنده برای جلوگیری از ورود جوانان به مسیر اعتیاد است.

نجفی خواستار همکاری بیش از پیش رسانه های استان با این شورا شد و گفت: با همکاری و هم افزایی رسانه ها می توان مشارکت عمومی در زمینه پیشگیری از اعتیاد را افزایش داد.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha