ایرنا خارج از گرایش سیاسی به دنبال اطلاع رسانی صحیح است+ فیلم

گرگان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی خارج از گرایش سیاسی به دنبال اطلاع‌رسانی صحیح و به دور از گرایش سیاسی است.

به گزارش ایرنا، حمید سلامتی روز چهارشنبه با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان هم تعامل خوبی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حوزه اطلاع‌رسانی دارد

واگذاری ۲ هزار و ۴۰۰ زمین رایگان به بنیاد مسکن گلستان

سلامتی به همکاری این اداره کل در اجرایی شدن طرح جهش مسکن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین رایگان در قالب ماده چهار قانون ساماندهی مسکن برای ساخت و رفع مشکل سند خانه‌های روستایی در اختیار بنیاد مسکن استان قرار داده است.

وی ادامه داد: این زمین های واگذار شده در محدوده ۲۹۸ روستای استان گلستان بوده که این عملکرد اداره کل برابر با زمین های واگذار شده ۳۰ استان در اجرای طرح جهش مسکن است.

تولید نهال در کاشت مردمی یک میلیارد نهاد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این اداره کل در نخستین سال اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، موفق به تولید ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله در استان شده که از پاییز امسال غرس آن ها را انجام خواهد داد.

به گفته وی طرح کاشت مردمی یک میلیارد نهال در کشور به صورت چهار ساله پیگیری می شود.

سلامتی یادآور شد: با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی در استان به ویژه شمال از گمیشان تا مراوه تپه، خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی از جمله کاهش علوفه وارد شد که با استفاده از ظرفیت طرح ملی مزبور برای اصلاح، احیا و کاهش ریزگردها در منطقه استفاده کرده و امسال موفق به تولید سه میلیون نهال مرتعی شدیم.

وی ادامه داد: امسال تعداد تولید نهال مرتعی در استان، پنج برابر بیش از تولید سال قبل انجام شد.

سلامتی همراهی برای شتاب گرفتن اجرای طرح گردشگری آشوراده و طرح‌های مهار سیلاب با هدف کاهش خسارت سیل را از دیگر طرح‌های مهم این اداره کل در دولت سیزدهم برای حفظ عرصه های منابع طبیعی و مشارکت در توسعه استان برشمرد.

گلستان با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی مشتمل بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع و ۲۱ هزار هکتار اراضی ساحلی است که حدود ۳۳۰ هزار هکتار از مراتع نوار مرزی این استان به دلیل خشکسالی‌های متوالی، پایین بودن نزولات جوی و نزدیکی به بیابان‌های «قره قوم» ترکمنستان و ضعف پوشش گیاهی در معرض بیابانی شدن شدید قرار دارد.

گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان‌شمالی و از غرب با مازندران همسایه است و اقتصاد ساکنان آن با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha