تامین نیروی معلم در دولت سیزدهم با رویکرد تحولی انجام می‌شود+ فیلم

فارس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: رویکرد جذب معلم در نهاد آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تحولی شده و در بکارگیری معلمان حتی در تامین معلم از طریق ماده ۲۸ استخدامی نیز تنها تامین مد نظر نیست بلکه به تربیت معلم می‌اندیشیم.

خلیل عسکری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این رویکرد نحولی دولت سیزدهم بر تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اصرار دارد و استفاده از ماده ۲۸ نیز به جهت کمبود نیروی معلم در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حالی که پیشتر فرآیند مصاحبه و گزینش هر داوطلب در یک یا ۲ ساعت انجام میشد و تاثیر چندانی نیز نداشت، در این دوره از استخدام معلمان، هر داوطلب حدود هشت ساعت در سناریوهای مختلف مصاحبه و ارزیابی می‌شود تا مشخص شود که او می‌تواند یک معلم باشد یا خیر، آیا توانایی و دانش لازم را دارد و از صلاحیت‌های اجتماعی و اعتقادی معلمی برخوردار است.

عسکری بیان کرد: داوطلبان در کانون های ارزیابی به صورت حرفه ای و تخصصی متناسب با مقطع تدریس آنها ارزیابی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: امسال یکهزار و ۵۰۰ آموزگار از این کانون‌های ارزیابی میگذرند و از مهر ماه وارد چرخه تدریس در مدارس استان می‌شوند.

وی اضافه کرد: پنجشنبه گذشته آزمون دبیران مقطع متوسطه نیز برگزار شده و پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، سه برابر ظرفیت پذیرفته می‌شوند و فرآیند مصاحبه و گزینش آنها نیز با همین رویکرد تحولی انجام می‌شود تا حدود یکهزار و ۵۰۰ دبیر جذب مدارس فارس در مقاطع متوسطه اول، دوم و هنرستان‌ها شوند.

عسکری گفت: در مجموع امسال از محل ماده ۲۸ امسال حدود سه هزار نفر از جذب آموزش و پرورش فارس می‌شوند و از مهر ماه بر سرکلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس افزود: علاوه بر این امسال یکهزار و ۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیز در ندارس فارس آغاز به کار می‌کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده از شمار معلمانی که امسال بازنشسته شده‌اند، با حضور معلمان تازه استخدمی در کلاس‌های درس همچنان با کمبود نیروی معلم مواجه هستیم که به شیوه‌های مختلف جبران می‌شود.

عسکری عنوان کرد: بکارگیری نیروی بازنشسته یکی از راه‌ها است که هر یک می‌توانند ۲۴ ساعت تدریس را به عهده بگیرند و با توجه به تصویب سران قوا در هفته گذشته در زمینه پرداخت نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت حق‌التدریس همکاران و موظفی تدریس مدیران و معاونان از دیگر راه‌های جبران کمبود نیروی معلم در مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به برنامه ریزی خوبی که انجام شده، این نوید را می‌دهم که در سال تحصیلی پیش‌رو هیچ کلاس درس بدون معلمی نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha