جهان اسلام نیازمند فقه جدیدی برای ایجاد وحدت است

ارومیه - ایرنا - مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: جهان اسلام نیازمند فقه جدیدی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان فقه شیعه و سُنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا «عبدالسلام کریمی» روز چهارشنبه در سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی اظهار کرد: این فقه جدید باید بر اساس نظرات علمای تشییع وتسنن تشکیل شود تا جهان اسلام را علیه دشمنان متحد و یکپارچه سازند.

وی اضافه کرد: هم اکنون دشمنان اسلام مشکلی با مرزهای زمینی و سیاسی ندارند بلکه هدف آنان وحدت جهان اسلام است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اگر این وحدت و همبستگی اسلامی تشکیل شود، مسلمانان با یک صدای واحد با اهانت به دین اسلام مقابله می‌کنند.

وی ادامه داد: در این برحه حساس لازم است دنیای اسلام نباید بذر نفاق و اختلاف را بارور کنند بلکه ریشه‌های آن را بخشکانند.

ماموستا کریمی اظهار کرد: مراجعه به قرآن کریم، احادیث و مراجع دینی می تواند نقطه اتحاد بین مسلمانان باشد.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که دشمنان بر نظرات باطل خود متفق هستند اما مسلمانان تاکنون نتوانستند بر واقعیت های خود متحد شوند.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: جهان اسلام امروز برای مقابله با نقشه‌های تفرقه آمیز دشمنان، نیازمند جهادی هستیم که تعبیر رهبر معظم انقلاب از این جهاد، جهاد تبیین است.

جهان اسلام نیازمند فقه جدیدی برای ایجاد وحدت است

امام جمعه اهل سنت ارومیه: وحدت محوری‌ترین موضوع جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به لزوم توجه همه مسلمانان به موضوع مهم اتحاد و انسجام گفت: وحدت محوری‌ترین موضوع جهان اسلام است.

ماموستا مامد کلشی نژاد هم در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه افزود: وقتی در سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی با وجود قدرت نمایی‌های خود از حزب الله و جبهه مقاومت شکست خورد، به فکر ایجاد تشتت و تفرقه بین کشورهای اسلامی افتاد و جنگ‌های نیابتی تحت عنوان مبارزه با تروریسم راه اندازی کردند تا حضور خود را در منطقه مشروع جلوه دهند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها با وجود سردارانی چون شهید سلیمانی و اتحاد گروه‌های مقاومت نتوانستند به جایی برسند لذا به این فکر افتادند با ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای جریان افراط را به گونه‌ای دیگر از جمله توهین به مقدسات و قرآن‌سوزی پیش ببرند اما امروز خوشبختاته در حال عبور از یکی از گردنه‌های سخت با وحدت و برادری هستیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه امروز مردم مسلمان جهان و ایران به تبعیت از عاشورا و کسانی ایستاده‌اند که چراغ هدایت هستند، اضافه کرد: دنیای غرب با قرآن سوزی به اقدامی توطئه آمیز علیه مسلمانان روی آورده که این هم شکست خواهد خورد.

وی یادآور شد: دولت‌های اسلامی باید پیوندهای عمیق بین خود را حفظ کنند تا احیای تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم.

سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی با حضور یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در ارومیه در حال برگزاری است.

مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسایل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha