اقبال مراکز علمی به سمت الگوی آموزشی پیام نور است

کرج – ایرنا – رییس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و انجام آموزش از راه دور توسط دانشگاه ها، رویکرد و اقبال تمام دانشگاه های کشور به سمت ارایه آموزش های پیام نوری بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عنایت الله یزدان پناه» روز چهارشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، آموزش های از راه دور دانشگاه پیام نور را یک روش فناور و فعال آموزشی دانست و افزود: بیشتر دانشگاه های بزرگ کشور و جهان به سمت و سویی می روند که آموزش های پیام نوری دارد به خصوص بعد از بیماری کرونا که نقش آموزش های غیرحضوری خیلی روشن و هویدا شد.

وی اظهار کرد: در دوران کرونا برای بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور ارایه خدمت آموزشی داشتیم و آزمون های آن ها و آموزش های از راه دور و غیرحضوری و نیمه حضوری را برگزار می کردیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه در دهه ۶۰ و با اولین گروه دانشجویی در مهر ۱۳۶۹ کار خود را شروع کرد، افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه های باز که متولی آموزش راه دور هستند به گسترش معارف، فضایل انسانی، اسلامی و امیدبخشیدن و گسترش مرزهای علم و دانش در کشور و یادگیری برای همه در همه جا در محیطی ایمن و سالم و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملی و جهانی اهتمام ورزیده است.

رییس دانشگاه پیام نور استان البرز گفت: این دانشگاه یک دانشگاه کتاب محور و دانشجو محور است و منابع این دانشگاه به نحوی تالیف شده که در برگیرنده تمام موضوعات سرفصل دروس تصویب شده است که دانشجو بدون حضور در کلاس و بدون استاد موفق است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در حال حاضر ۴۶۰ مرکز در سطح کشور حتی در دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق کشور و در نقطه صفر مرزی مراکز فعال دارد، افزود: پیام نور در مناطقی ایجاد دانشگاه کرده که توجیه اقتصادی ندارد که پیام مهمش برای دانشگاهیان فراهم سازی فرصت برای افرادی است که فرصت تحصیل در هیچ دانشگاهی ندارند.

یزدان پناه تصریح کرد: پیام نور برای تمام افراد جامعه شعار عدالت آموزشی را محقق کرده زیرا هر فردی در شهر خود تحصیل کرده و کمترین آسیب های اجتماعی متوجه کشور می شود.

بیشترین سهم جذب دانشجو متعلق به پیام نور است

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه پیام نور در بین دانشگاه های دولتی بیشترین سهم را در جذب دانشجو دارد، گفت: یک چهارم دانشجویان کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند در حالیکه در بین دانشگاه های شهریه ای نیز کمترین شهریه را می گیرد و از یک سوم تا یک چهارم نسبت به دیگر دانشگاه ها کمتر شهریه می گیرد.

اقبال مراکز علمی به سمت الگوی آموزشی پیام نور است

وی ادامه داد: به همین دلیل دانشگاه پیام نور آموزش را متعلق به همه اقشار جامعه به خصوص محرومین و مستضعفین جامعه کرده است ضمن اینکه دانشگاه پیام نور موفقیت های چشمگیری را در آزمون های تحصیلات تکمیلی و استخدامی داشته است و یک سوم قبول شدگان تحصیلات تکمیلی کشور از دانشگاه پیام نور بوده اند.

یزدان پناه محتوای علمی این دانشگاه را یک محتوای پسندیده و علمی و ارزشمند عنوان کرد و اضافه کرد: علیرغم کاهش جمعیت دانشجویی این دانشگاه در ۲ سال گذشته افزایش جذب داشته که نشان از اقبال خانواده ها نسبت به سیستم دانشگاه پیام نور دارد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان البرز در شهرهای کرج، هشتگرد، ماهدشت، نظرآباد، اشتهارد و طالقان با حدود ۱۲ هزار دانشجو که ۱۰ هزار نفر آن ها فعال هستند، فعالیت می کند.

وی ۳۸ درصد دانشجویان را آقایان و مابقی را خانم ها دانست و تصریح کرد: همچنین ۸۰ درصد دانشجویان متاهل هستند ضمن اینکه ۲۰۲ دانشجوی ایثار و بیش از ۴۰۰ دانشجوی تحت پوشش نهادهای حمایتی دارد و تعداد زیادی نیز دانشجوی اتباع و تعداد زیادی نیز دانشجوی سایر ادیان دارد.

یزدان پناه گفت: در دانشگاه پیام نور استان البرز حدود ۵۰ رشته کارشناسی با ۲۷۳ کد رشته و ۶۸ کدرشته کارشناسی ارشد نیز با ۲ هزار دانشجو تحصیل می شود.

اولین دانشجویان دکترای دانشگاه پیام نور البرز مهرماه مشغول تحصیل می شوند

رییس دانشگاه پیام نور استان البرز یکی از موفقیت های این دانشگاه را ایجاد رشته شیمی در مقطع دکترا برای اولین بار در پیام نور البرز دانست و افزود: مجوز این رشته را از سازمان گسترش دریافت کردیم که برای این رشته ۴۰ نفر معرفی شدند ولی در نهایت از اول مهرماه تحصیل ۶ نفر از دانشجویان دکترا آغاز می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم تا رشته دکترای گردشگری و جهانگردی را از سال آینده برای اولین بار در استان البرز ایجاد شود.

وی گفت: دانشگاه پیام نور استان البرز به جز ارایه آموزش به دانشجویان هفت شرکت دانش بنیان، یک مرکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری به متراژ هفت هزار متر مربع دارد که از هفته آینده کارگاه های کارآفرین در آن مستقر می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha