۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85193828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره شمالی وعده پرتاب ماهواره نظامی داد

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبر: 85193828
کره شمالی وعده پرتاب ماهواره نظامی داد

تهران- ایرنا - کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد این کشور پس از تلاش ناموفق برای پرتاب نخستین ماهواره نظامی جاسوسی در اواخر ماه مه(۱۰ خرداد)، هرزمان ممکن است برای پرتاب ماهواره ای دیگر اقدام کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، کره شمالی در مجله ماهانه کومسو کانگسان به شماره ماه اوت(مرداد) وعده داد ممکن است هر زمان پرتاب ماهواره را در دستورکار خود قرار دهد و پرتاب های ماهواره گذشته این کشور را به عنوان "معجزه ای در پی معجزه " خواند.

کره شمالی به شکل دقیق مشخص نکرد کدام مدل ماهواره پرتاب خواهد شد، اما به احتمال زیاد به دومین تلاشش برای پرتاب ماهواره نظامی جاسوسی اشاره کرد.

کره شمالی روز ۳۱ مه (۱۰ خرداد) ماهواره اکتشافی جدید حمل موشک شولیما-۱، مالیگیونگ-۱ را پرتاب کرد اما به دلیل شروع حرکت غیرعادی موتور در مرحله دوم در آب های دریا سقوط کرد.

ارتش کره جنوبی در ماه ژوئیه پس از یافتن لاشه این ماهواره در آب های دریای زرد اعلام کرد ماهواره جاسوسی کره شمالی هیچ فایده نظامی نداشته است.

کارشناسان معتقدند کره شمالی به دنبال پرتاب ماهواره همزمان با اجلاس سران کره جنوبی، ژاپن و آمریکا که در تاریخ ۱۸ اوت ( ۲۷ مرداد) و رزمایش نظامی مشترک سئول-واشنگتن که از ۲۱ تا ۲۴ اوت ( ۳۰ مرداد تا ۲ شهریور) برگزار می شود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha