سردار معروفی: مکتب شهید سلیمانی نباید با نگاه شخصی و سازمانی ترویج داده شود

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کسی بهتر از رهبر معظم انقلاب در کشور سردار سلیمانی را نشناخت ادامه داد: مکتب سلیمانی مال ما نیست که بخواهیم با نگاه سازمانی، صنفی و شخصی آن را ترویج دهیم.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در افتتاحیه دوره دوم آموزش راویان مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه هایتک ماهان افزود: اگر بخواهیم مکتب شهید سلیمانی را معنا و تفسیر کرده و ترویج دهیم، اول باید خود شخصیت را بشناسیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده که امام و رهبرمان، مسلمان سرباز خود را مکتب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی را چند مولفه مهم مشخص می کند، اظهار کرد: ایمانِ واقعی، بصیرت و صبر و ولایت باوری در وجود این سرباز مکتب اهل بیت(ع) جاری بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: من بارها از گریه نماز شب حاج قاسم بیدار شدم، حاج قاسم دستش در دست خدا و اهل بیت(ع) بود و متزلل نمی شد.

وی با بیان اینکه بصیرت شهید سلیمانی بصیرت حضرت عباس(ع) بود تصریح کرد: زمانی که عده ای در کشور برجام را وارونه نشان می دادند، نخستین شخصیتی که نظامی بود و فریاد زد که این برجام سه ضلعی است، حاج قاسم سیلمانی بود و این بصیرت است.

سردار معروفی ادامه داد: حاج قاسم می گفت ما نباید امام جماعت مسجد داشته باشیم، بلکه باید امام محله داشته باشیم و قدرت شهید سلیمانی جذب مغناطیسی بود بنابراین نباید بگذاریم خلا ایجاد شود و دشمن خلاها را پر کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امام شناسی پایه است گفت: جامعه اسلام و شیعه هر کجا شکست خورده و عقب نشسته، دشمنش و یا امامش را نشناخته است.

وی یادآور شد: صبر در وجود شهید سلیمانی فوق العاده بود، حاج قاسم چون راهبری امامش را داشت گوشش بدهکار حرف های دیگران نبود و در طول ۳۸ سال موضعی در عرصه خصوصی یا عمومی علیه جناح و شخصی از او ندیدیم.

سردار معروفی بیان کرد: ما چون همه چیز را با نگاه سیاسی می بینیم، نمی توانیم نسخه های اماممان را عملیاتی کنیم اما در بخش هایی همچون حوزه دفاعی و نظامی نگاه سیاسی نداشتیم در نتیجه امروز بازدارندگی کشور بالا است.

وی افزود: به جرات می توانم بگویم اگر آمریکایی ها بتوانند به ما ضربه بزنند، همین امشب این کار را می کنند، اما نمی توانند و قابلیت ها و دستاوردها و مدیریت صحیح دین این اجازه را به آنها نمی دهد چنین غلطی کنند و در غیر این صورت گورستان دشمن همین نقطه خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه امروز حرف امام جامعه توصیه نیست، بلکه فتوا و حکم است تاکید کرد: در جایی سراغ نداریم حاج قاسم حکم دهد و کسی را محکوم کند، شهید سردار سلیمانی در حوزه های عملیاتی اقتدار محکمی داشت و برای حفظ جان افراد برخورد تندی می کرد، اما در زمان ماموریت سخت امکان نداشت ناراحتی در درون آن فرد بماند.

وی گفت: شهید سلیمانی در مقابل حرف ها و گفتمان های متفاوت رسالت محوری خود را فراموش نمی کرد، خیلی ها مدعی ولایت پذیری هستند و اما در مقابل حجت خدا می ایستند، اما نظام حاج قاسم نظام ولایت باوری است و به میل ولی خودش عمل می کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امام جمعه به عنوان خورشید است و امتش برای او اصلاح طلب و اصولگرا ندارد، البته ضد انقلاب بحثش جدا است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی فردی صادق بود ادامه داد: این شهید بزرگوار در جهان اسلام نسخه امامین انقلاب را عملیاتی کرد و همه کشورهای مسلمان در قالب نیروهای متفاوت بستر ساز ظهور هستند که خروجی آن را در اربعین خواهید دید.

سردار معروفی تصریح کرد: مکتب را با خاطره نمی شود ترویج داد بلکه باید در نظامات باشد برای شهید سلیمانی نظامات تعریف کردیم و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰۰ پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد در این رابطه کار شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در جبهه حق رفیق و همدل یکدیگر بود و برای رسیدن به برخی منافع یکدیگر را هُل نداد اظهار کرد: برای رفع مشکلات نظام و کشور باید یکدیگر را در آغوش گرفت، مشکلات را حل کرد و نظر همه را پرسید و به حرف درست توجه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha