۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85193931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماجرای نیروگاه اتمی فوکوشیما/ چین و روسیه هنوز سوال های زیادی دارند

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد: چین و روسیه مشترکا ۳ پرسش فنی به ژاپن درباره برنامه رهاسازی آب های آلوده به مواد اتمی نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس آرام ارائه دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سی جی تی ان، وزارت امورخارجه چین درحالی که بار دیگر دولت ژاپن را به توقف رهاسازی پسماندهای آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما به آب های اقیانوس آرام و بحث و تبادل نظر درباره تمامی گزینه های ایمن ممکن برای این برنامه ترغیب کرد، از ارائه ۳ پرسش فنی به شکل مشترک با روسیه پیرامون این برنامه به ژاپن خبر داد.

این وزارتخانه همچنین افزود: «اگر ژاپن درباره نگرانی همسایگانش صداقت داشته باشد می توان به تبادل نظر درباره گزینه های ایمن ممکن پرداخت. »

منابع ژاپنی روز دوشنبه اعلام کردند دولت این کشور در نظر دارد عملیات ریختن بیش از یک میلیون تن پساب نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس را اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل سپتامبر آغاز کند.

ژاپن مدعی است پساب تصفیه شده نیروگاه اتمی فوکوشیما طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ گونه تهدید زیست محیطی برای آب اقیانوس و اکوسیستم دریایی نخواهد داشت. آژانس بین المللی انرژی اتمی کمتر از یک ماه پیش مجوز ریختن پساب نیروگاه فوکوشیما به دریا را صادر کرد . اما چین، روسیه و جناح مخالف کره جنوبی به شدت مخالف تصمیم ژاپن برای ریختن بیش از یک میلیون تن پساب نیروگاه فوکوشیما به دریا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha