۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85193970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در بجنورد حایز شرایط شدند

بجنورد- ایرنا- فرماندار شهرستان بجنورد گفت: ۳۶ هزار و ۳۰۶ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بجنورد هستند که در مجموع ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر حایز شرایط شدند.

محمدباقر باقرپور روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر بجنورد به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: از این تعداد؛ ۱۰ هزار و ۹۵۵ نفر از بجنورد، ۳۳ نفر از چناران شهر و ۱۶۲ نفر از حصار گرمخان حایز شرایط دریافت طرح ملی مسکن مرکز خراسان شمالی شدند.

وی افزود: ۳۶ هزار و ۳۰۶ نفر در این شهرستان با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که ۹ هزار و ۴۰۸ نفر تایید نهایی و تاکنون برای چهار هزار و ۵۰ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

فرماندار شهرستان بجنورد بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۶۰۸ متقاضی نسبت به واریز آورده به میزان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سه هزار و ۸۵۶ واحد به مساحت ۴۳۷ هزار و ۳۴۶ هکتار در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

بر پایه آمار اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی؛ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی(بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی ۲۸ درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha