می‌آبادی: واقعیت هندبال نوجوانان جایگاه سیزدهم تا شانزدهمی جهان نیست

تهران- ایرنا- پیشکسوت هندبال گفت: کسب جایگاه سیزدهم تا شانزدهم جهان واقعیت هندبال نوجوانان کشورمان نیست چرا که آنها با جسارت و توانایی ظرفیت کسب عنوان بهتری داشتند.

فرامرز می‌آبادی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد تیم هندبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان در کرواسی، اظهار داشت: فدراسیون هندبال از ۲ سال گذشته و در رده‌های پایه دختران و پسران و بعد از کرونا، کاری را آغاز کرد که بارقه‌های امیدی در هندبال نوین دمیده شد. هندبال ما در حال پوست‌اندازی است. تیم نوجوانان پارسال حمایت شد و اردوها و کادر فنی خوبی داشت. این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی رسید و حتی عربستان را در نیمه نهایی شکست داد. اردوهای این تیم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از اسفند ماه آغاز و تمام توان فدراسیون روی رده‌های پایه گذاشته شد.

وی افزود: نوجوانان ایران برابر سوئد مساوی کرد. تیمی که در هندبال دنیا جایگاه بالایی دارد. هندبال ایران کجای دنیا بود. اگر بازی بیشتر طول می‌کشید، شاید سوئد را می‌بردیم. تنها باخت برابر جزایر فارو را ما رقم زدیم و حتی آلمان نایب قهرمان جهان به این تیم باخت و این موضوع نشان دهنده توانایی هندبالیست‌های نوجوان ایرانی است.

پیشکسوت هندبال عنوان کرد: نوجوانان ما تنها چند ماه اردو و ۲ دیدار تدارکاتی داشتند. فدراسیون‌ها درگیر مشکلات مالی و اردوهای خارجی هستند و هندبال هم از این موضوع مستثنی نیست. با وجود این شرایط روی این تیم خوب کار شد. اگر تیم نوجوانان اردوهای خارجی بیشتری داشت و با تیم‌های معتبر دنیا روبرو می‌شد، نتایج خوبی می‌گرفت.

وی اضافه کرد: عربستان در مشت ما بود؛ اما از ترفندی که مربیان ما با شایستگی برابر تیم جزایر فارو اجرا کردیم، بهره بردند. ما در دیدار با جزایر فارو با تغییرات تاکتیکی ۶ گل عقب افتاده را جبران کردیم و همین شیوه را عربستان برابر ما اجرا کرد. در هر صورت تیم‌ها نوجوان هستند و شرایط روحی مختلفی دارند. بازیکنی که مرتب گل می‌زده در ۱۵ دقیقه آخر بازی عملکرد خوبی نداشت. نیمه دوم بازی برابر عربستان به ما لطمه زد و می‌توانستیم جزو هشت تیم برتر باشیم.

می‌آبادی: واقعیت هندبال نوجوانان جایگاه سیزدهم تا شانزدهمی جهان نیست

می‌آبادی خاطرنشان کرد: در مقابل آلمان هم بد بازی نکردیم. مهد هندبال دنیا در اروپاست و همه تیم جزایر فارو را دست کم می‌گرفتند و می‌گفتند ایران در گروه ضعیفی قرار دارد. یکی از بازیکنان این تیم در لیگ اروپا بازی می‌کند. استحقاق هندبالیست‌های ما این بود تا در رده نهم تا دوازدهم جهان قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: الان باید برای رده ۱۳ تا ۱۶ جهان بجنگیم؛ اما این واقعیت تیم ما نیست. واقعیت تیم نوجوانان ایران جسارت و توانایی است و آنها باید سال دیگر در جوانان آسیا شرکت کنند و سهمیه بگیرند و دوسال دیگر در جوانان جهان حضور یابند.

پیشکسوت هندبال یادآور شد: فدراسیون هندبال فراتر از زمان را می‌بیند. زیرا تشکیلات تیم جدید نوجوانان برای سال آینده مشخص شده و آنها الان در تمرین هستند و کار را رها نکرده‌اند. یکی از کارهای قشنگ فدراسیون برگزاری لیگ هندبال نوجوانان است. باید مانند والیبال به اهداف بالاتری برسیم. اگر هندبال از والیبال پیشی نگیرد اما می‌تواند مانند این رشته افتخارآفرینی کند.

وی گفت: حتی در رده بانوان نیز خوب کار کردیم و فدراسیون در سه رده سنی موفق شد تا با سرمایه‌گذاری آنها سهمیه جهانی بگیرد. این حجم از توجه به هندبال بانوان نشان می‌دهد که دیگر از دورانی که هفتم و هشتم آسیا می‌شدیم گذشته است و الان توجه و ارزش زیادی برای این قشر از جامعه قائل هستند. مطمئنم که با ادامه این حمایت‌ها سال‌های آتی موفقیت‌های بیشتری از هندبال ایران خواهیم دید.

تیم هندبال نوجوانان ایران امروز (جمعه) از ساعت ۱۴ در آخرین دیدار خود در دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان برای کسب رده پانزدهم و شانزدهم به مصاف اسلوونی خواهد رفت. دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۱۱ مرداد به میزبانی کرواسی آغاز شده و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha