۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85193999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مسائل اجتماعی مشخص شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر ضرورت مشخص کردن اولویت های پژوهشی و تحقیقاتی در مسائل و آسیب های اجتماعی و رویکرد علمی و پژوهشی در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در نخستین کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری کردستان، اظهار کرد: کارکرد این کارگروه بسیار مهم است و مسیر حرکت بعضی شوراهای مهم استان را مشخص و هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه این کارگروه باید برای حل مسائل استان راهکار ارائه دهد، افزود: مهمترین اصل در این زمینه کاربردی بودن راهکارهاست و نباید اکتفای صرف به تحقیقات داشت.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی نهادها از جمله جهاد دانشگاهی کارهای خوبی در زمینه فعالیت‌های فناورانه شروع کرده است، اضافه کرد: نقش مهم این کارگروه ایجاد ارتباط تنگاتنگی بین مراکز آموزش عالی، تحقیقاتی، شرکتهای فناور و دانش بنیان با دستگاههای اجرایی است.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه نگاه محدود به این کارگروه آسیب بسیار بزرگی است، ادامه داد: اولویت بندی انجام گرفته در حوزه پژوهشی، باید جامع باشد و آسیب های اجتماعی به ویژه در موضوع تربیت که در نهاد خانواده و آموزش دچار مشکل هستیم، مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته استاندار کردستان، آسیبهای اجتماعی، مثل طلاق از نظر میزان طلاق وضعیت نامناسبی در استان دارد و در برخی شهرها بحرانی است که نشان می دهد حوزه اجتماعی مغفول واقع شده است.

وی افزود: در مسائل اقتصادی، رسیدن به رشد هشت درصدی تعهد شده در برنامه توسعه، بسیاری از مشکلات را حل می کند ولی کفایت اطلاعات لازم برای اولویت بندی نداشته و نیاز به اطلاعات مجدد داریم.

زارعی‌کوشا به ثمر رسیدن چند موضوع محدود با نتایج روشن را گره‌گشا دانست و افزود: نباید با ریز کردن بودجه، کارآیی لازم را از دست داد چرا که پژوهش های کتابخانه‌ای به درد استان نمی خورد.

وی خواستار اولویت بندی پژوهشی براساس نیاز استان شد و گفت: بعد از پالایش طرحها در دبیرخانه کارگروه، وظایف ذاتی دستگاههای اجرایی حذف شود و بودجه محدود پژوهشی به مسائل مهم استان اختصاص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha