مردم هرمزگان تا یکسال دیگر شاهد تغییرات جدی در حوزه گاز و ارتباطات خواهند بود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: گاز و ارتباطات ۲ زیرساخت اصلی هستند که برنامه‌های خوبی برای تامین آن دیده شده و تا یکسال آینده مردم شاهد تغییرات جدی در این حوزه‌ها خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبرنوری شهر بندرعباس افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است.

وی ادامه داد: سرعت اینترنت و در سراسر کشور مطلوب نبود اما از ابتدای دولت اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و سرعت ارتقا یافته اما گام اصلی اجرای طرح فیبر نوری است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ۲ روز پیش عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرستان میناب آغاز شده و تا حدودی هم پیشرفت دارد، از برگزاری مراسم رسمی عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت خبرداد.

دوستی در خصوص مشخصات این طرح نیز گفت: در این طرح مهم حدود ۷۶۰ کیلومتر کابل کشی و ۳۸۰ کیلومتر عملیات حفاری در سطح شهر انجام خواهد شد که با اجرای طرح سرعت پوشش اینترنت به حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که عدد قابل توجه و در حد متوسط جهانی است.

وی گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها در عملیات گازرسانی نیز گام‌های خوبی برداشته شده است از سال گذشته خطوط اصلی تکمیل شده و گازرسانی در برخی شهرهای بزرگ آغاز شده است.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز گفت: قرارداد اجرای طرح فیبر نوری میان شهرداری بندرعباس و شرکت پیشگامان توسعه منعقد می‌تواند سبب ارتقای سرعت اینترنت در بخش خانگی و کسب و کارها شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار هرمزگان افزود: شهرداری تمام همکاری لازم را با این شرکت خواهد داشت تا در مدت مشخص شده در تفاهم نامه، طرح اجرایی و به مردم بندرعباس تقدیم شود.

به گزارش ایرنا، ظهر امروز چهارشنبه با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری بندرعباس و شرکت پیشگامان توسعه زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع اجرای طرح فیبر نوری شهر بندرعباس به امضا رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha