استاندار فارس: زمینه انجام تخلف با الکتریکی شدن فرآیندها کاهش می یابد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: زمینه انجام تخلفات اداری با الکترونیکی شدن فرآیندها کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در همایش و دوره‌های آموزشی کشوری تبیین و ترویج ۲ استاندارد ملی با عنوان سیستم مدیریت ضد رشوه و سیستم مدیریت سوت زنی در شیراز افزود: رویکردی که دولت سیزدهم نیز در بحث الکترونیکی کردن فرآیندها در پیش گرفته، در سایه تعامل و همکاری با قوه قضاییه می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

او ادامه داد: هرچه بتوانیم در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای مرتبط با دولت تلاش بیشتری کنیم و نقش مستقیم افراد را کاهش دهیم، در راستای مبارزه با فساد و رشوه گیری و مکانیزم‌های مرتبط با مقابله با آن نیز موفق‌تر خواهیم بود.

وی، نقش دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با فساد و رشوه گیری را ارزشمند دانست و اظهار کرد: باید گلوگاه‌های فساد و رشوه گیری هر سازمان با دقت شناسایی و مسدود شود و به ویژه در آن بخش هایی از دستگاه‌ها و ادارات که زمینه ارتکاب تخلف وجود دارد، نظارت‌ها و کنترل‌ها باید دقیق‌تر و سختگیرانه تر باشد.

استاندار فارس، بر لزوم تقویت باورهای دینی و اخلاقی مجریان قانون نیز تاکید کرد و گفت: نباید در مقابل مساله فساد و رشوه گیری سکوت کرد چرا که هرگونه چشم پوشی نسبت به این تخلف ها مساوی با تکرار مجدد همان تخلف است.

ایمانیه، با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر افزود: همانگونه که امام در آن نامه بر لزوم توجه و تامین حقوق حداقلی قضات و نیروهای مسلح تاکید و سفارش کرده‌اند، روسای ادارات و مدیران ارشد نیز باید به امور رفاهی و معیشتی کارکنان خود توجه جدی داشته باشند و در این راه از ظرفیت شورای رفاهی استفاده شود.

او گفت: دولت سیزدهم به منظور کمک به خانه دار شدن مردم، بحث طرح نهضت ملی مسکن را در کشور آغاز کرده که این طرح فرصت مناسبی است که مدیران دستگاه های اجرایی با استفاده از زمین هایی که در اختیار دارند و همچنین با استفاده از قانون مولدسازی املاک مازاد سازمان ها، به تامین مسکن کارکنان خود کمک کنند.

استاندار فارس افزود: دستگاه‌های اجرایی همچنین می‌توانند در امور رفاهی با یکدیگر هم افزایی و همکاری داشته باشند و اجازه دهند کارکنانشان از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کنند.

ایمانیه ادامه داد: همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی با مشارکت کارمندان خود به راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه برای پرداخت تسهیلات به کارمندان و پرسنل خود، اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha