هفت هزار و ۳۰۸ جانباز و شهید مدافع حرم در کشور/ قدردان رزمندگان فاطمیون و حیدریون هستیم

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعداد شهدا و جانبازان مدافع حرم در کشور برابر ضوابط و مقررات هفت هزار و ۳۰۸ نفر است.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در همایش تجلیل از خانواده های مدافع حرم گفت: امروز به نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است و در جمع صمیمی و خانواده شهدای مدافع حرم هستیم، یاد نازنین برخی از مجاهدان ما مانند شهید سلیمانی و شهید حججی که سرش را از بدنش جدا کردند در کنار دیگر عزیزان شهدا و جانباز جاودان خواهد ماند.

وی افزود: اسلام کارخانه انسان سازی است و باعث افتخار است که شهدا با نثار جانشان ایثار کردند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: آنها از حریم انقلاب اسلامی و افرادی که تحت ظلم بودند دفاع کردند. از رزمندگان ایرانی، فاطمیون، حیدریون و همه شهدا قدردان هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران مدافع حرم همچون شهدای دفاع مقدس یا شاید در شرایط سخت تر فرسنگ ها از کشور فاصله گرفتند تا با نیروی داعش مبارزه کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بنیاد شهید تلاش خود را در راستای مادی و معنوی خانواده شهدا به کار گرفته و به دنبال هوشمندسازی خدمات بوده است.

وی گفت: ۴ هزار و ۵۷۸ دیدار با خانواده های شهدا و ۷۰۰ اعزام به سفر عتبات اتفاق افتاده است که امیدواریم به همت رئیس جمهور بتوانیم خدمات بیشتری به خانواده شهدا به ویژه مدافع حرم داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: حقوق حالت اشتغال برای خانواده ۹۵۷ نفر از شهدای حرم برقرار شده است.

وی افزود: برای یک‌هزار و ۵۶۷ نفر از والدین شهدای مدافع حرم مستمری و برای یک‌هزار و ۶۳۴ نفر کمک معیشت برقرار شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تسهیلات مسکن به ی‌کهزار و ۴۵۶ نفر از خانواده مدافع حرم داده شده است گفت: برای یک‌هزار و ۱۹۴ مورد از خانواده شهدای مدافع حرم مسکن خریداری شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: برای ۱۳۱ نفر از جانبازان مدافع حرم حالت اشتغال ایجاد شده است.

همایش تجلیل از خانواده های مدافع حرم که در سالن اجلاس سران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha