۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85194098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده انتظامی سمنان: زندانی متواری با ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد

سمنان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فردی که با ترفندهای خاص بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرد و یک سال از زندان متواری بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: موضوع شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی با تماس تلفنی و اغفال و سوء‌استفاده از احساسات آنان، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.

وی یادآور شد: تحقیقات پلیس مشخص کرد فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی با مال‌باختگان مدعی می‌شد یکی از اعضای درجه یک خانواده آنان در تصادفی هولناک مصدوم شده و برای عمل فوری نیاز به پرداخت هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی است و به این صورت با اغفال مال‌باختگان، مبالغی از آن ها دریافت و به کارت های متعدد بانکی واریز و توسط شخص دیگری از فروشگاه ها، مراکز خرید، پمپ بنزین و طلافروشی‌ها خرید انجام می‌داد.

وی اظهار داشت: با اشرافیت اطلاعاتی پلیس و تلاش شبانه روزی ماموران و به کارگیری شیوه های نوین و هوشمندانه، هویت فرد کلاهبردار و محل اختفای وی شناسایی شد و تحت نظر قرار گرفت.

سردار موقوفه‌ئی با اشاره به اینکه متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد، بیان کرد : در تحقیقات و بازجویی فنی پلیس مشخص شد متهم حدود یکسال پیش از زندان به مرخصی رفت و در غیبت بود.

وی با بیان اینکه متهم در استان های دیگر کشور نیز بیش از ۱۵ شاکی خصوصی و پرونده های متعدد کلاهبرداری دارد، اضافه کرد: تاکنون رقم کلاهبرداری توسط این متهم حرفه ای به ۱۰ میلیارد ریال رسیده است و تحقیقات تکمیلی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از اعتراف متهم به کلاهبرداری از مردم با استفاده از تشویش احساسات آنان خبر داد و اظهار داشت: وی پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری تلفنی، پیامکی و یا از طریق ارسال لینک با سوء استفاده از شرایط اقتصادی، اجتماعی و احساسات مردم همچنان اتفاق می افتد و مردم قبل از اینکه تحت تاثیر بازی های روانی شیادان قرار بگیرند، ضمن حفظ آرامش خود و پرهیز از تصمیم گیری های هیجانی، از صحت و سقم موضوع مطمئن شوند و در صورت اطلاع از موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ و یا سایت پلیس فتا به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha