پورعباس جلوی ورود متخلفان به دانشگاه را گرفت/او به مُرّ قانون عمل کرده‌است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد حکم دیوان عدالت اداری درباره رییس سازمان سنجش گفت: پورعباس برای مبارزه با تقلب در کنکور حرکت بسیار خوبی را آغاز کرده و در مقابل ورود غیرقانونی متخلفان به دانشگاهها هم مقاومت جدی داشته است.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا درباره انتشار برخی اخبار درباره حکم انفصال خدمت رئیس سازمان سنجش به دلیل شکایت افرادی که به دلیل تخلف در آزمون سراسری از دانشگاه اخراج شده اند، اظهار داشت: در جلسات متعددی که با پورعباس داشتیم، وی بر موضوعاتی از جمله اینکه باید قانون سنجش رعایت شود و با افراد متخلف به شکل جدی برخورد شود بسیار تاکید داشت.

وی افزود: اینکه این افراد شاکی به لحاظ حقوقی به چه شکلی مطلب را مطرح کرده‌اند که این اتفاق در دیوان عدالت اداری رخ داده است جای تامل دارد و به نظر می رسد این حکم قضایی جای اعتراض و تجدیدنظر دارد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: پورعباس باید با ارائه مستندات خیلی محکم از تصمیم خود به صورت حقوقی دفاع کند و این کار به طور طبیعی انجام خواهد داد. از آنجایی که حکم، حکم قضایی است و قاضی هم در حکم خود استقلال دارد تشخیص قاضی این بوده و نمی‌توان به متن حکم ورود کرد.

پورعباس حرکت بسیار خوبی برای مبارزه با تقلب در کنکور آغاز کرده است

ویس کرمی با اشاره به عملکرد رییس سازمان سنجش گفت: پورعباس از زمان تصدی این سازمان برای مبارزه با تقلب در کنکور و بروز رسانی سیستم برگزاری کنکور حرکت بسیار خوبی را شروع کرده است و در مقابل مواردی که خلاف قانون از وی خواسته می‌شد، هم مقاومت جدی داشته است.

رییس سازمان سنجش در مقابل تصمیم های خلاف عدالت مقاومت جدی داشته است

وی اضافه کرد: پورعباس یکی از تواناترین مدیرانی است که در حیطه تخصصی خود قرار داشته و به کار خود مسلط است و تجربه کافی دارد و تاکنون نیز در مقابل موارد منفی مقاومت کرده است.

ویس کرمی ادامه داد: پورعباس حتی در وقتی برای پیگیری شکاتی در کمیسیون اصل ۹۰ حضور یافت، تاکید کرد که به قیمت برکنار شدن خود زیر بار برخی از تصمیم‌هایی که خلاف عدالت و یا به نفع افرادی است که سواد ندارند و می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، نخواهد رفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: سازمان سنجش قطعا به رأیی که داده شده اعتراض خواهد کرد و به شکل مستمر از حق و حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس اضافه کرد: پورعباس از افراد نادر صاحب نظر در این زمینه است که در همین مدت کوتاه، تحولات بسیار جدی در سازمان سنجش داشته و مقابل فساد هم بسیار محکم ایستاده است.

وی تاکید کرد: ملاک عمل سازمان سنجش در برای افراد متخلف قانون سنجش است و وی به مُر قانون عمل کرده است منتها باید ببینیم تفسیر قاضی چه بوده است. قاضی ممکن است در تفسیر یا بر اساس مستنداتی که ارائه شده چنین رای را صادر کرده باشد که می تواند با اعتراض آقای پورعباس مورد تجدید نظر قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha