معاون استانداری فارس: روش‌‎های نوین تامین مالی جایگزین تسهیلات بانکی می‌شود

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: از آنجا که به دلیل محدودیت‌های جاری، امکان تامین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری از مسیر تسهیلات بانکی و یا فاینانس خارجی به حداقل ممکن رسیده، روش های نوین تامین مالی از بازار سرمایه به عنوان یک روش علمی و عملیاتی قابل اجرا جایگزین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی خادمی، چهارشنبه در کارگروه حمایت از سرمایه گذاری استان در شیراز افزود: آشنایی فعالان اقتصادی و بنگاه های تولیدی با روش های نوین تامین مالی گام بلند و موثری در گره گشایی از طرح های سرمایه گذاری نیازمند تامین مالی در استان خواهد بود.

وی، با اشاره به برگزاری نخستین همایش تخصصی تامین مالی طرح های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری فارس از بازار سرمایه در شیراز افزود: هدف اصلی از برگزاری این همایش تخصصی، آشنایی شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان با روش‌های نوین تامین مالی و پذیرش در بازار سرمایه است.

او اظهار کرد: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان، پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، تامین مالی پروژه‌های استان و هم اندیشی مدیران استانی با مدیران بازار سرمایه کشور برای حل مشکلات و مسائل حوزه‌ تامین مالی از مسیر بازار سرمایه از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: همایش مذکور با حضور متولیان اقتصادی و بازار سرمایه و همراهی شرکت عمران و توسعه فارس برگزار می‌شود و تلاش خواهد که ظرفیت های بازار با روش نوین جذب و تامین مالی طرح‌های نیمه تمام استان از طریق جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و بازار سرمایه معرفی شود.

خادمی افزود: این همایش فرصت مناسبی است تا شرکت‌های بورس و بخش خصوصی ظرفیت‌های خود را عرضه کنند و از این رهگذر زمینه تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه اقتصادی استان نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha