۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85194189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک درصد از گلخانه های کشور در همدان است

۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85194189
یک درصد از گلخانه های کشور در همدان است

همدان - ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت:۲۴ هزار هکتار گلخانه در کشور داریم که یک درصد آن یعنی ۲۴۰ هکتار آن در استان همدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضابهراملو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:گلخانه ها باعث افزایش هفت تا ۱۰ برابری محصولات کشاورزی می شوند بنابر این با هر زمینی برای ساخت گلخانه موافقت می کنیم.

وی ادامه داد: امسال ۱۱ هزار تن انواع فلفل دلمه رنگی از گلخانه های استان صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بخش کشاورزی دستور محور نیست و الگوی کشت نمی تواند دستوری باشد، در کشورهای دیگر هم هزینه های نکاشت به کشاورزان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت برای ۲۱ هزار هکتار از اراضی آبی و ۴۸۵ هزار هکتار دیم استان همدان ابلاغ شده است، تاکید کرد: ۸۷ درصد تولیدات کشاورزی وابسته به آب است و الگوی کشت آب محور است و کشت محصولات کم آب بر افزایش می یابد.

بهراملو گفت: برای ۲۱ تخصص جهاد کشاورزی نقشه راه برای اولین بار در کشور تدوین شده است که طی آن دنبال ارتقای بهره وری در کشاورزی هستیم.

وی افزود: تداخلات زمین های زراعی با منابع طبیعی بزودی برطرف می شود و نقشه کاداستر آنها صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: میزان جوجه ریزی کشور برای مرغداریهای ۱۴۵ میلیون قطعه در ماه است که سهم همدان سه میلیون و ۱۰۰ هزار است.

وی ادامه داد: ۴۴۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر و پوره انجام شده که در استان بی سابقه است و در نتیجه سن زدگی محصولات امسال کمتر از ۲ درصد است که باعث افزایش کیفیت گندم تولیدی می شود.

بهراملو تاکید کرد: تولید گندم به ۳۷۰ هزار تن در استان رسیده است که حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: امسال دیگر آیش نداریم بلکه از آیش سبز استفاده می کنیم که محصولات جایگزین می کاریم که باعث قوت زمین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اراضی استان یک هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا ، پنج هزار هکتار گلرنگ و ۶۰ هکتار کاملینا کشت شده است که از کلزا ۲ هزار تن و از گلرنگ یک هزارو ۵۰۰ تن خرید شده است.

وی قیمت هر کلیو کلزار را ۳۰ هزار تومان و گلرنگ را هر کیلو ۲۷ هزار تومان عنوان کرد که از کشاورزی خریداری می شود.

بهراملو یادآور شد: در چاههای اشتراکی نیازی به اخذ رضایت از بقیه شرکا برای استفاده از آب در گلخانه نیست، صرفا باید تعهد داده شود که آب بیشتر از حد مقرر استفاده نشود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha