۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85194201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دشمن از بذر تفرقه برای تسلط بر مسلمانان استفاده می‌کند

ارومیه - ایرنا - عالم دینی اهل سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: دشمن از بذر تفرقه و کینه بین مسلمانان برای تسلط و حکومت بر آنان استفاده می‌کند.

ماموستا مصلح حسین خوشنام روز چهارشنبه در حاشیه سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تفرقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان به یک راهکار برای دشمنان تبدیل شده تا منافع خود را در آن پیگیر شوند.

وی ادامه داد: در دوران صدر اسلام نیز فرعون با همین دشمنی و تفرقه بین مسلمان به فکر حکومت علیه آنها بوده که بارها در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

این عالم دینی و ماموستا مسجد حکیم سلیمانیه گفت: بهترین راهکار مقابله با دسیسه‌های دشمنان بازگشت به اصل خود و توکل به قرآن و سیره پیامبر اسلام (ص) است.

ماموستا خوشنام اضافه کرد: توسل به قران و توصیه‌های الهی، کینه و ناخوشی را بین دولت‌های مسلمان برداشته و با ایجاد روزنه‌های وحدت انگیز می‌تواند برادری را در بین ممالک اسلامی برقرار کند.

سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی با حضور یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در ارومیه در حال برگزاری است.

مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه در این اجلاس حضور دارند.

هدف از برگزاری اجلاس وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علما و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسایل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌کارهای مناسب در این خصوص است.

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha