۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۴
کد خبر: 85194214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس از ۱۷ هزار نفر عبور کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا بعدازظهر روز چهارشنبه بیش از ۱۷ هزار نفر مدارک خود برای نامزدی در انتخابات مجلس دوازدهم را در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری و پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محسن اسلامی» در تشریح آمار سومین روز پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: براساس داده‌های ثبت شده از ساعت ۸ تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز، ۳ هزار و ۴۲۵ نفر موفق به تکمیل بارگذاری مدارک خود در مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات شدند.

وی ادامه داد: با محاسبه دو روز گذشته، تا این لحظه ۱۷ هزار و ۳۴۱ نفر از متقاضیان موفق شده‌اند پیش‌ثبت‌نام انجام دهند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، براساس گزارش داده‌های ثبت شده، ترکیب سنّی ثبت‌نام‌شدگان از ۳۰ تا ۵۰ سال، ۷۵ درصد بوده است.

اسلامی ادامه داد: براساس این آمار، ترکیب سِنّی از ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۰ درصد و از ۶۰ تا ۷۵ سال نیز پنج درصد ثبت شده است.

وی اعلام کرد: داده‌ها نشان می‌دهد جوان‌ترین متقاضیان در مرحله پیش‌ثبت‌نام دوازدهمین دوره مجلس تا روز سوم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و مُسن‌ترین آنان از حوزه‌های انتخابیه تهران، ری و شمیرانات و پردیس و اسلام‌شهر بوده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: براساس آمار، ترکیب جنسیتی متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در این مرحله تاکنون ۸۷ درصد مربوط به آقایان و ۱۳ درصد به خانم‌ها اختصاص دارد.

اسلامی اظهار کرد: ۷۲ درصد از متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دکترا و ۱۱ درصد کارشناس با سابقه ایثارگری یا نمایندگی مجلس هستند و ۳ درصد نیز مربوط به دارندگان مدرک حوزوی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس تا روز ۲۲ مرداد ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایانی ثبت‌نام اولیه، مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور افزایش یابد، متقاضیان در مدیریت زمان دقت کنند.

اسلامی این نکته را هم متذکر شد که مهلت پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

ثبت‌نام اولیه از متقاضیان داوطلبی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز شده و پس از تأیید مدارک بارگذاری‌شده از سوی ۶ دستگاه معرفی شده در قانون، کد رهگیری برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز از ۲۷ مهر ماه به مدت ۷ روز انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha