حجم طرح‌های در حال اجرای شهرداری مراغه ۶ برابر سه ماه قبل است  

مراغه- ایرنا- سرپرست شهرداری مراغه بیان کرد: حجم طرح‌های عمرانی این شهر در مقایسه با سه ماه قبل بیش از ۶ برابر افزایش یافته و از ۹ میلیارد تومان به ۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا «شهرام مروتی» روز چهارشنبه در نشست مدیران شهری با اصحاب رسانه افزود: طی همین سه ماه تشریفات اداری برای اجرای طرح‌های عمرانی جدید نیز طی شده و عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های جدید عمرانی در سطح شهر مشهود است، اضافه کرد: در همین مدت اجرای طرح احداث کمربندی غربی که ۱۰ خرداد سال ۱۳۹۰ آغاز و به حال خود رها شده بود، از سرگرفته شد.

مروتی تاخیر در اجرای طرح‌های عمرانی را موجب تحمیل هزینه‌های سربار به شهرداری دانست و افزود: از زمان آغاز عملیات اجرایی کمربندی غربی در آخرین روزهای خرداد سال جاری تاکنون، حدود سه‌هزار و ۱۰۰ سرویس کامیون، نخاله از مسیر اجرای طرح خارج شده است.

وی آغاز عملیات جدول‌گذاری و زیرسازی در کمربندی غربی را منوط به اخذ مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر دانست و بیان کرد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی برخی از طرح‌های عمران شهری، برخی طرح‌های راکد دیگر نیز در همین مدت پیگیری و به نتایج مطلوب منجر شد که از جمله آنها می‌توان به پردیس سینمایی و طرح شدادیه اشاره کرد.

«مروتی» این را هم بیان کرد که نصب «پلانتاریوم» در رصدخانه مراغه نیز از شرکت سازنده آن در ژاپن پیگیری شده تا از ظرفیت گردشگری آن به نحو بهینه استفاده شود.

وی به مراحل اجرایی طرح‌های نیمه‌تمام شهرداری از جمله خیابان ۵۵ متری نیز اشاره کرد و ادامه داد: شورای اسلامی شهر در سال جاری اخذ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی را به شهرداری ملکف کرده بود که با اخذ مجوزهای لازم، برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تسهیلات اقدام شد و این میزان تسهیلات در مرحله پرداخت قرار دارد.

به گفته سرپرست شهرداری مراغه در همین مدت کوتاه قطعه‌ زمینی در مسیر دسترسی به مساکن ملی ۴۰۰ واحدی تملک شد و اکنون عملیات خاکریزی و ایجاد راه دسترسی به این واحدها در حال اجراست.

مروتی افزود: اجرای طرح اوحدیه، آسفالت‌ریزی معابر، درختکاری بلوار شهید سلیمانی، استقرار نرم‌افزارهای اداری و انجام طرح‌های مطالعاتی برخی طرح‌های عمرانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا چهل‌وهفتمین شهردار مراغه طی ۱۲ شهریور سال جاری برکنار شد و از آنجایی که «بهمن محمودی» به عنوان شهردار منتخب شورای ششم، جزء اعضای فعلی شورای اسلامی شهر است، بر همین اساس «شهرام مروتی» تا زمان تعیین تکلیف شهردار جدید، به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.

دوره‌ای که از آن به عنوان دوره گذار یاد می‌شود و طبق انتظارها عبور از این مرحله بر اساس اعلام اعضای شورای اسلامی شهر و اذعان اهالی، با کار همراه است؛ هرچند که افزایش ۶ برابری حجم طرح‌های در حال اجرای شهرداری در همین مدت کوتاه نیز به اندازه کافی گویاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha