۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85194259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام معنویت و نورانیت خط شهدا را از اربعین به ارمغان بیاوریم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: زائران ما به عنوان یک ایرانی انقلابی مسلمان باید پیام معنوی و نورانی خط شهدا را با خود به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در رشت اظهار کرد: ما باید به عنوان نمادی از یک شیعه پیرو حضرت علی (ع) و از سرزمین حاج قاسم سلیمانی در مراسم اربعین حضور یابیم.

وی افزود: همچنین با حضور در مراسم بزرگ اربعین باید خلق و خوی حسینی داشته باشیم و با وجود اینکه همه مردم شانس حضور در این مراسم را ندارند باید زائران ما استفاده بهینه ای داشته و پیام مناسبی را با خود به کربلا برده و همچنین پیام‌های معنوی مناسبی نیز با خود به ارمغان بیاورند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: موکب ها نیز در این خصوص وظیفه سنگینی دارند زیرا علاوه بر پذیرایی از زائران باید فضای معنوی مناسبی را ایجاد کنند که این فضای معنوی باید به طور کامل مشاهده شود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین (ع) در ظهر عاشورا و در آن شرایط سخت نماز را برپا داشت و ما باید از این حرکت بزرگ درس ارزنده ای بگیریم و هنگام نماز نیز موکب ها دقت لازم را داشته و شرایط را برای برپایی نماز جماعت فراهم سازند.

رئیس ستاد اربعین گیلان به مردمی بودن موکب ها نیز اشاره کرد و افزود: همه باید با نیت قرب به خدا در مراسم اربعین حضور یافته و همچنین مردمی بودن موکب ها را در دستور کار قرار دهیم چون ما فقط خدمتگزار مردم هستیم و موانع را برطرف می‌کنیم و کار اصلی را مردم انجام می دهند.

وی بیان کرد: در بخش پذیرایی از زائران نیز موکب ها باید دقت لازم و امکانات مناسب را داشته باشند و خدمات به زائران ارزنده ارائه شود و تمامی نیازها و مایحتاج موردنیاز همراه موکب ها باشد تا در آن بخش مشکلی به جود نیاید و از سوی دیگر کمیته نظارت و ارزیابی نیز کار موکب ها را زیرنظر خواهد گرفت.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین موکب ها باید بر اساس آدرس تعیین شده در مکان موردنظر حضور یافته و به زائران خدمت رسانی کنند و از سوی دیگر نیز شرایط آب و هوایی ، گرما و شرجی بودن هوا نیز درنظر گرفته شود و امکانات موردنیار نیز به زائران در این بخش ارائه شود.

ثبت نام بیش از ۱۳ هزار زائر گیلانی

دبیر ستاد اربعین گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: ثبت نام از زائران برای حضور در مراسم اربعین از سوم مرداد ماه آغاز شده و تاکنون ۱۳ هزار و ۲۷۹ نفر در گیلان برای حضور در این مراسم معنوی ثبت نام کردند.

روح الله بخشی نژاد افزود: با وجود ایکنه ۲۸ روز تا اربعین باقی مانده ، هماهنگی های لازم با جهاد کشاورزی، اداره غله، صنعت، معدن و تجارت استان گیلان انجام شده تا مایحتاج موردنیاز موکب های این استان برای حضور در مراسم اربعین و پذیرایی از زائران فراهم و مهیا شود.

وی ادامه داد: همچنین تولید و ساخت تیزر در خصوص اربعین، مونشن گرافی و فعال سازی سامانه پیام رسان در فضای مجازی نیز از دیگر اقداماتی است که برای اربعین امسال انجام شده است.

بخشی نژاد بیان کرد: موکب ها تشکیلات مردمی هستند که باید در خدمت زائران باشند و خوشبختانه برای ارائه خدمات بهتر به زائران، ارائه امکانات رفاهی ، تهیه وسایل سرمایشی ، پذیرایی و ارائه اینترنت به زائران اقدماتی نیز انجام شده است.

اعزام ۳۲ موکب گیلانی به مراسم اربعین

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۳۲ موکب از گیلان برای حضور در مرایم اربعین به ثبت رسیده که تاکنون کار ثبت ۲۶ موکب در سامانه نهایی شده است.

سرهنگ مجید دوهندو افزود: همچنین تاکنون ۲۱ موکب در کربلا مستقر شده و سایر موکب ها نیز طی روزهای آتی اعزام خواهند شد که با توجه به سمهیه بندی، سه موکب در مسیر نجف به کربلا، ۲ موکب در مرز مهران و ۲ موکب نیز در مرز خسروی مستقر خواهند شد تا از زائران پذیرایی کنند.

وی ادامه داد: موکب های گیلان با ۱۸۲ عوامل اجرایی در مراسم اربعین و پذیرایی از زائران حضور خواهندیافت و پس از اتمام مراسم نیز اگر هر موکبی مایحتاج مازاد داشت باید آن را به موکب های عراق هبه کند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین گیلان گفت: امسال همه وسایل و امکانات موکب های گیلان از مرز خسروی ارسال خواهد شد و همچنین پیگیر تامین سوخت برای موکب ها هستیم چون یکی از مشکلات مهم همین امر و تامین سوخت است که اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha