انریکه به دنبال تیمی جوان و جاه‌طلب در لوشامپیونه

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم ملی اسپانیا این روزها درگیر ترمیم تیم جدیدش برای حضور در لوشامپیونه و لیگ قهرمانان است؛ تیمی که چند ستاره خود را از دست داده و اخبار خوبی از اردوی آنها به گوش نمی‌رسد!

به گزارش ایرنا، با رفتن لیونل مسی و جدایی احتمالی کیلیان امباپه و نیمار، لوئیس انریکه در شرایط سختی برای احیای تیم خود است. با این حال، گرچه تیم پاریسی در این فصل از رقابت‌های فوتبال فرانسه چند چهره کلیدی و تاثیرگذار خود را از دست داده‌ اما سرمربی اسبق بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا درصدد است تا به هر شکل ممکن تیم خود را بازسازی و راهی لوشامپیونه کند.

هواداران پی‌اس‌جی بدون شک نگرانی‌هایی بابت نتایج تیم محبوب خود دارند و بدون شک با توجه به تغییرات ایجادشده و حاشیه‌هایی که برای این تیم به وجود آمده باید این پیش‌بینی را داشت که در هفته‌های اول همه چیز مطابق میل هواداران رقم نخورد و این مساله‌ای است که می‌تواند پارک‌دوپرنس را در کانون توجه رسانه‌ها قرار دهد.

قهرمان فرانسه با رفتن لئو بخشی از قدرت تهاجمی خود را از دست داده و این مساله زمانی بیشتر نمایان می‌شود که نفرات دیگری مانند امباپه و نیمار نیز رفتن خود را از پارک‌دوپرنس قطعی کنند. انریکه به آنچه در اطراف او رقم می‌خورد اشراف و آگاهی کامل دارد و به همین دلیل در نظر دارد به بازیکنان جوان اما آینده‌دار خود تکیه کند.

انریکه به دنبال تیمی جوان و جاه‌طلب در لوشامپیونه

با همه این وجود به نظر می‌رسد در بدترین شرایط بازهم پاری‌سن‌ژرمن نسبت به سایر رقبا وضعیت بهتری داشته باشد چرا که هم از نظر مالی و هم از نظر نیروهای قابل اتکا دست برتری را دارد و با توجه به اینکه نتیجه رقابت‌ها در جریان لیگ مشخص می‌شود، هواداران این تیم امیدوارند در پایان فصل جام را بالای سر ببرند.

آنها در فصل گذشته تنها با یک اختلاف نسبت به لانس در صدر جدول قرار گرفتند. ۲۷ برد، ۴ تساوی و ۷ باخت با ۸۹ گل زده و ۴۰ گل خورده کارنامه این تیم در فصل ‎۲۰۲۲-۲۰۲۳ بود. با این شرایط اگر نیمار و امباپه هم راهی که مسی رفت را بروند بدون شک از زهر خط آتش این تیم کاسته خواهد شد و این موضوع می‌تواند روی عملکرد دفاعی و سیستم بازی این تیم تاثیر به‌سزایی بگذارد، البته در این میان صحبت‌هایی از حضور چند ستاره به این تیم فرانسوی به گوش می‌رسد؛ از جمله اینکه شاید عثمان دمبله راهی پاریس شود.

انریکه به دنبال تیمی جوان و جاه‌طلب در لوشامپیونه

بدون شک یکی از نقاط تحت‌فشار در این فصل از رقابت‌های لوشامپیونه روی جانلوئیجی دوناروما خواهد بود. سنگربانی که از زمان حضورش در پاری‌سن‌ژرمن با وجود نمایش‌های بسیار خوب و چندین سیو حیاتی، اشتباهات فاحشی هم داشته و باید دید در این فصل چه عملکردی را از خود به نمایش می‌گذارد؛ هرچند هواداران این تیم فرانسوی اشتباهات او در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ را فراموش نخواهند کرد.

دوناروما، مارکینیوش و اشرف حکیمی بدون شک در صورت آمادگی، در ترکیب اصلی انریکه خواهند بود. سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال اسپانیا به دنبال آن است تا تیمی متشکل از بازیکنان جوان اما جاه‌طلب را آماده حضور در لیگ یک کند. شاید کسب یک جام در فرانسه محتمل‌ترین اتقاق برای انریکه و تیمش باشد اما در اروپا وضعیت متفاوت است. شکست در مرحله حذفی لیگ قهرمانان و احتمالاً در مرحله یک چهارم نهایی، سناریویی محتمل برای قهرمان فرانسه است، اما فراموش نکنید نتیجه بازی در زمین مشخص می‌شود و این احتمالات پیش‌بینی‌های روی کاغذ و بر اساس شرایط موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha