قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: فضای نخبگانی با دانشگاه گره‌خورده است

مشهد-ایرنا-قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: توسعه مفهوم نخبگی باید در همه حوزه ها مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که فضای نخبگانی کشور از درون دانشگاه‌ها برخاسته و با آن گره خورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، سید سلمان سید افقهی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان خراسان رضوی افزود: بنیاد نیز باید به فرآیند تولید علم و افرادی که نقش جدی در تولید آن داشتند توجه ویژه‌ای داشته باشد و در کنار حمایت و ارائه تسهیلات به نخبگان، ظرفیت و بستر لازم برای پیدا کردن راه توسط نخبگان را فراهم سازد.

وی با اشاره به یکپارچگی فرآیندها و افزایش سرعت خدمت‌رسانی به نخبگان به عنوان یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: در فضای نخبگانی باید بروکراسی شکسته شود زیرا بخش مهمی از ارتباطات در حوزه علم و فناوری در جامعه نخبگان بر اساس اعتماد متقابل شکل می‌گیرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: تشکیل و راه‌اندازی این بنیاد از ابتکارات رهبر معظّم انقلاب اسلامی است و فقط در نظام جمهوری اسلامی ما، سازمانی تحت عنوان بنیاد ملی نخبگان وجود دارد که از جامعه نخبگانی و استعدادهای برتر خود حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: تمامی فرآیندها باید با سرعت و دقت کافی انجام شود تا موجب ایجاد دلسردی در نخبگان نشود و این یکی از مطالبات مهم از سوی نخبگان است.

سید افقهی گفت: سیاست کلی این است که علاوه بر ارائه تسهیلات به نخبگان این تسهیلات تقویت شود و یکپارچه سازی در آن صورت گیرد و فرآیندها در اشتراک با مجموعه‌های دیگر کشورها باز تعریف شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha