۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85194452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۳ فرد و نهاد به اتهام حمایت مالی از دولت بلاروس

نیویورک – ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که  این کشور  روز چهارشنبه تحریم های جدیدی علیه بلاروس وضع کرده  که هشت فرد و پنج نهاد را به اتهام حمایت مالی از دولت بلاروس در فهرست سیاه قرار داده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «این اقدام چندین نهاد را به دلیل مشارکت در سرکوب مداوم جامعه مدنی از سوی حکومت بلاروس، همدستی با جنگ غیرقابل توجیه روسیه در اوکراین و کمک به الکساندر لوکاشنکو رهبر حکومت سرکوبگر بلاروس هدف قرار می دهد.»

وزارت خزانه داری ادامه داد که افراد و نهادهای تحریم شده شامل سه شرکت دولتی و مدیران آنها و یک شرکت تابعه یکی از این شرکت ها هستند.

همچنین این تحریم ها چهار کارمند یک آژانس دولتی بلاروس، سه نفر دیگر به اتهام حمایت از دولت لوکاشنکو برای فرار از تحریم ها را در فهرست سیاه قرار داده است.

از سوی دیگر وزارت خزانه داری آمریکا یک هواپیما را نیز به عنوان دارایی مسدود شده معرفی کرده است.

بلاروس از سال ۱۹۹۴ تاکنون تحت ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو اداره می‌شود و یکی از متحدان سرسخت روسیه در میان کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

به نوشته رویترز، روسیه از اوایل خرداد ماه  استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در بلاروس را آغاز کرد که هدف آن دستیابی به اهداف خاص در میدان جنگ اوکراین است اما روسیه می‌گوید که هدف از عملیات نظامی ویژه در اوکراین مقابله با تلاش «مجموعه غرب» برای به راه انداختن جنگ نیابتی علیه روسیه است.

آمریکا استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس را محکوم کرده در حالی که غرب پیش از آن در ارتباط با مساله حقوق بشر تحریم‌هایی علیه بلاروس وضع کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha