رسیدگی به محرومان جامعه از رویکردهای اصلی نظام اسلامی است 

ساری - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کشور، رسیدگی به محرومان جامعه و ارائه خدمت خالصانه و بی‌منت به این اقشار را از رویکردهای اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده می‌شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آقامحمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح افتتاح نمایشگاه "حرکـت مبـارک ۲۰۲۰ محلـه" در استان مازندران در ساری افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، رسیدگی به محرومان جامعه با عزم جدی و همت بلند دولتمردان آغاز شد و تاکنون نیز این نهضت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حرکتی که در گذشته برای ارائه خدمت و رسیدگی به محرومان جامعه آغار شده بود، غیراجتماع محور، آمرانه، دستوری و بدون مشارکت مردم بود، اظهارکرد: حل مشکلات و معضلات اجتماعی بدون اراده و خواست مردم غیرممکن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کشور خاطرنشان کرد: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در۵۶ محله مازندران آغاز شد و امیدواریم این طرح مقدمه‌ای برای یک سرعت قابل قبول و برنامه زمانبندی برای اجرای کار باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح اولیه توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار در مازندران، افزود: در ابتدا ۲۶ محله کم برخوردار برای اجرای طرح در استان مازندران در نظر گرفته شده بود که با پیگیری استاندار مازندران این تعداد اکنون به ۵۶ محله افزایش یافت و این امر بیانگر رویکرد مسوولان استان در حل مشکلات مربوط به محرومان جامعه است.

رسیدگی به محرومان جامعه از رویکردهای اصلی نظام اسلامی است 

وی با بیان اینکه خود مردم محله باید نماینده مردم محله باشند و این مهم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد، گفت: نکته کلیدی این طرح، اجتماع محور بودن آن است و داشتن شهردار کوچه که در گذشته چنین طرحی نیز سابقه نداشته است حرکتی برای ارایه خدمت به محرومان جامعه است چرا که شهرداران باید مساله کوچه خود را پیگیری و با کمک دستگاه‌های اجرایی مرتفع کنند.
آقا محمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر از سراسر ایران در قالب بزرگترین کاروان اربعین که متشکل از شهرداران کوچه ها بودند به سفر اربعین اعزام شدند و امسال هم این برنامه اجرا می شود و مقدمات کار فراهم شده است.
وی گام مهم برای شهرداران کوچه ها را برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد و افزود: مدیریت صنعتی برای شهرداران کوچه ها دوره آموزشی همراه با مدرک معتبر رسمی ارائه می کند، در واقع با برگزاری این دوره ها یکباره از یک نیروی محله به یک مدیر قابل اعتماد، قابل اعتنا و با سواد که از ارکان توسعه تلقی می شود، تبدیل می شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کشور، آموزش کودکان و نوجوانان را در این طرح بسیار مهم برشمرد و گفت: در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات باید سطح ساکنان محلات با دیگر افراد یکی تلقی شود و در اینجاست که برخوردار و غیر برخوردار دیگر معنایی ندارد و در این طرح همه ارگان‌ها و دستگاه های اجرایی باید در کنار هم باشند و با یک هدف مشترک و توان مضاعف آن را در جامعه عملیاتی کنند.

به گزارش ایرنا نمایشگاه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار ( ۵۶ محله) تحت عنوان"حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله" با ارائه خدمات چهار دستگاه متولی بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام"ره" و هلال احمر روز چهارشنبه با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی محلات کشور، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور، استاندار مازندران و شماری دیگر مسوولان دستگاه اجرایی استان در سالن نمایشگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در ساری افتتاح شد.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha