۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۵۹
کد خبر: 85194669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی: آلمان باز هم سامانه‌های پاتریوت به ما می‌دهد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب در پیام ویدئویی خود گفت: آلمان باز هم سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی اظهار کرد: آلمان و اوکراین بر سر تامین سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی به کی‌یف به توافق رسیده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: امروز خبرهای خوبی از آلمان به گوش می‌رسد که دقیقاً همان چیزی است که ما با اولاف شولتز صدر اعظم این کشور به توافق رسیدیم.

زلنسکی با اظهار تشکر از آلمان به خاطر اینکه سیستم‌های پاتریوت دیگری در راه اوکراین است، تاکید کرد: این سامانه‌ها برای دفاع از مردم ما در برابر ترور روسیه ضروری است.

رئیس جمهور اوکراین گفت: این موضوع قطعاً ما را به ایجاد یک سپر هوایی کامل نزدیکتر می‌کند و به مردم، شهرها و روستاهای ما در برابر حملات روسیه کمک خواهد کرد.

به نوشته اوکراین اینفو، برلین اوایل روز چهارشنبه تصمیم خود را برای ارسال ۲ پرتابگر پاتریوت دیگر به اوکراین اعلام کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی زمینی مانند پاتریوت برای رهگیری و ساقط کردن موشک‌های ورودی متخاصم ساخته شده‌اند اما از آنجایی که بسیاری از اعضای ناتو پس از پایان جنگ سرد تعداد واحدهای پدافند هوایی خود را کاهش دادند، تمام اعضای این پیمان نظامی با کمبود این سامانه‌ها مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha