۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85194833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلدینگ حمل و نقل غدیر آماده سرمایه‌گذاری در گلستان است+ فیلم
گمرک اینچه‌برون

گرگان - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل غدیر با بیان برخی ظرفیت‌های جاده‌‎‌ای و مرزی گلستان به ‌خصوص پایانه اینچه‌برون و امکان ارتباط با آسیای میانه از این طریق گفت: این مجموعه اقتصادی آماده سرمایه‌گذاری در مسیر رشد و توسعه استان است.

سیدنواب حسینی روز پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: گلستان به‌دلیل مرزی بودن و برخورداری از مرزهای آبی و خاکی و همچنین استقرار فرودگاه و راه‌آهن بین‌المللی، قابلیت زیادی برای ترانزیت کالا و ایجاد مسیر ارتباطی (کریدور) شمال - جنوب دارد.

وی بیان کرد: وجود منطقه مرزی اینچه‌برون در گلستان، می‌توان محور اصلی توسعه استان باشد.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه، ظرفیت ترانزیت باری کشور بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تُن پیش‌بینی شده که با توجه به ظرفیت‌های گلستان، سهم این استان می‌تواند حداقل پنج میلیون تُن از این مقدار باشد.

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل غدیر گفت: تحقق این مهم، نیازمند وحدت و همگرایی بیشتر بین مدیران استانی و ملی است تا بتوان بُرش استان را در این بخش از برنامه هفتم توسعه، به سرانجام رساند.

حسینی افزود: از سوی دیگر تحقق این هدف در برنامه توسعه نیازمند زیرساخت‌ها و تسهیل امور مربوط به بازرگانان و بازرگانی است که کشور ترکمنستان در منطقه سرخس خود به خوبی توانسته این شرایط را مهیا کند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم این شرایط را نیز در نوار مرزی خود و گمرکات و پایانه‌های مرزی ایجاد کنیم تا تجار و بازرگانان میل و رغبت بیشتری برای حضور در این منطقه داشته باشند.

هلدینگ حمل و نقل غدیر آماده سرمایه‌گذاری در گلستان است

وی خاطرنشان کرد: استان‌های مرزی ظرفیت‌های مختلفی دارند، اما منطقه مرزی گلستان، همه ظرفیت‌های مناطق مرزی کشور را در خود جمع کرده، که تاکنون به علت برخی مشکلات و عدم برنامه‌ریزی‌ها نتوانستیم از این فرصت و شرایط استفاده کنیم.

مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل غدیر گفت: می‌توان بجای صرف انرژی برای پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های تاثیرگذار انجام دهیم تا از محل درآمدهای آن پروژه‌ها، پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

حسینی اضافه کرد: هلدینگ حمل و نقل غدیر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطی شمال - جنوب اعلام کرده و این آمادگی نیز وجود دارد تا در منطقه اینچه‌برون در بخش تعویض بوژی سرمایه‌گذاری کند.

وی بیان کرد: با اجرای طرح تعویض بوژی قطارهای روسی به راحتی می‌توانند وارد کشور شوند و از مسیر شمال - جنوب تردد و کالاها و بارهای ترانزیتی خود را به کشورهای هدف برسانند.

وی یادآور شد: همچنین این هلدینگ آماده سرمایه‌گذاری در ایجاد باراندازی (بندرخشک) در منطقه اینچه‌برون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha