۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85194858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارندگی استان اصفهان در کبوترآباد ثبت شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85194858
بیشترین بارندگی استان اصفهان در کبوترآباد ثبت شد

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی در سطح استان در شبانه‌روز گذشته تا صبح امروز پنجشنبه در ایستگاه "کبوترآباد" در شهرستان اصفهان ثبت شد.

محمد رضا رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز بیشترین بارندگی در سطح استان به ترتیب در ایستگاه کبوترآباد اصفهان (قلعه شور) با ۱۰.۴ و پس از آن چادگان با ۳.۷ و داران ۲.۷ میلی‌متر ثبت شد.

وی ادامه داد: پس از آن بیشترین بارندگی ها در ایستگاه های بویین میاندشت با ۱.۲، مورچه خورت هفت دهم (۰.۷)، مبارکه و گلپایگان دو دهم (۰.۲) و فریدونشهر و اصفهان یک دهم (۰.۱) میلی‌متر ثبت شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز در شبانه‌روز گذشته در استان اصفهان در چادگان با ۸۴ و سمیرم با ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در اصفهان تا اواسط هفته آینده جوی پایدار، آسمان صاف و گاهی وزش باد برای برخی مناطق مستعد، پیش بینی می شود، گفت: در مناطق شمال و شرق و تا حدودی مرکز استان نیز احتمال گرد و خاک محلی و در مناطق مرکزی احتمال غبار رقیق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه دمای هوا نیز تا اواسط هفته آینده در اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: گرمای هوا همچنان وجود دارد اما پیش‌بینی می شود که تا اواسط هفته آینده بیشینه دمای هوا افزایش نیابد و در شهر اصفهان ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

رفیعی، بیشینه دمای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت آینده را ۳۸ و کمینه آن را ۱۸ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و اظهار داشت: گرم‌ترین نقاط استان نیز چوپانان، خور و بیابانک، کاشان و مهاباد با ۴۰ و خنک ترین نقطه بویین میاندشت با ۱۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می شود.

به گزارش ایرنا، بارش باران تابستانی در عصر دیروز چهارشنبه در کلانشهر اصفهان و برخی از شهرهای استان سبب تلطیف هوا برای لحظاتی در این مناطق شد.

ایستگاه تحقیقات کشاورزی کبوترآباد در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی کلانشهر اصفهان (جاده اصفهان - جرقویه) واقع‌ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha