مدیرعامل ایران خودرو با احداث کارخانه تولید قطعات خودرو در کنگاور موافقت کرد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری کنگاور از موافقت مدیرعامل ایران خودرو با احداث کارخانه تولید قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: به دنبال تسهیل برای مشارکت سرمایه‌گذاران در این زمینه و سایر بخش‌های تولیدی هستیم.

به گزارش ایرنا، «ایرج صادقی» روز پنجشنبه در نشست تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان کنگاور اظهار داشت: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری با استفاده از توان بخش خصوصی، مساله مهمی است که در اولویت برنامه ‌های مدیریت شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به دیدارش با مدیرعامل شرکت ایران خودرو گفت: موافقت اولیه مهندس عظیمی برای اعطای مجوز احداث کارخانه تولید قطعات خودرو به شهرستان کنگاور اخذ شده و به دنبال تسهیل برای مشارکت سرمایه گذاران در این زمینه و سایر بخش‌های تولیدی هستیم.

او با اشاره به این که به منظور جذب سرمایه گذاران بومی و غیر بومی فراخوان داده شده است، گفت: وجود پتانسیل‌هایی از جمله اردوگاه حلبچه با زیرساختهای آب، برق، گاز، سوله و فیبرنوری و نیز زمین‌هایی در مساحت‌های ۲۴ و ۲۶ هکتاری در کنار بزرگراه کربلا ، به علاوه معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای سرمایه گذاران در کنگاور از جمله مشوق‌هایی است که می‌تواند به جذب علاقه مندان برای تولید اشتغال در شهرستان کمک کند.

اجرای آسفالت محور کنگاور - اسدآباد با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال

سرپرست فرمانداری کنگاور در ادامه وضعیت نابهنجار آسفالت سه راهی تویسرکان به کنگاور که یکی از مطالبات مهم این روزهای شهروندان کنگاوری است را از دغدغه های مهم خود برشمرد.

او با اشاره به تشکیل جلسه با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نخستین روزهای شروع به کار گفت: پس از احصا مشکلات شهرستان و خواسته های شهروندان در زمینه راه‌های مواصلاتی ، ضمن دعوت از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و حضور وی در کنگاور، از راههای مزبور بازدید و جلسه ای برای حل مشکلات تشکیل شد.

صادقی ضمن تشکر از حمایت‌های استاندار، معاون عمرانی استانداری، دستگاه‌های نظارتی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کنگاور گفت: نتیجه این نشست ، آغاز به کار مرمت و روکش آسفالت دو محور تقاطع تویسرکان به کنگاور و تقاطع سلطان آباد به سمت گردنه بیدسرخ بود که به طول حدود ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریالی درحال انجام است.

تامین اعتبار احداث تقاطع غیرهمسطح روستای سلطان آباد

او به مخاطرات تقاطع غیرهمسطح سلطان‌آباد هم اشاره کرد و با اعلام این که در نشست با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، رفع این معضل نیز بررسی شده است، گفت : احداث زیرگذر سلطان‌آباد تامین اعتبار شده اما به علت وجود معارضین محلی ، عملیات اجرایی هنوز آغاز نشده است.

سرپرست فرمانداری کنگاور افزود: جلسه هایی با حضور معارضین و نمایندگان اداره راهداری برگزار شده و رایزنی های لازم برای انجام قیمت‌گذاری کارشناسی و جلب رضایت معارضین برای آغاز پروژه درحال انجام است.

اما نشست با مدیرکل راهداری دستاورد دیگری هم داشته که صادقی به آن اینچنین اشاره می‌کند: زیرگذر روستای کارخانه که در سال ۱۳۹۰ احداث شد ، به علت عدم تعبیه مبادی خروجی برای دفع آبهای سطحی ، در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی شدید شده و ضمن انسداد مسیر ، مشکلات فراوانی برای بهره برداران ایجاد میکرد.

نتیجه رایزنی صادقی با مدیرکل راهداری ، تعیین پیمانکار برای حفرچاه، تعبیه پشتک‌های جانبی و نصب شناور در این زیرگذر بود که انجام‌شد.

مدیرعامل ایران خودرو با احداث کارخانه تولید قطعات خودرو در کنگاور موافقت کرد

۲ بانده کردن محور کنگاور به تویسرکان و نهاوند در مرحله برگزاری مناقصه

آماده سازی مقدمات برای مناقصه گذاری و انتخاب پیمانکار به منظور تعریض جاده های خروجی به سمت نهاوند و تویسرکان، آغاز نصب گاردریل از پارک کوهستان تا سرپل حاجی امیر برای ایمن سازی جاده سلامت، آغاز روکش آسفالت جاده نهاوند و زیرسازی کمربندی از روستای دوله تا پست برق روبروی پارک کوهستان جهت تردد کامیونها و جلوگیری از ترافیک و ایراد خسارت بر تاسیسات شهری از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

راه اندازی استخر کنگاور تا ۱۰ روز آینده

تعطیلی پنج ساله تنها استخر سرپوشیده کنگاور ، موضوعی است که به دفعات از سوی شهروندان مطرح شده و حل این مشکل نیز از اولویت های کاری سرپرست فرمانداری بوده است.

صادقی با اشاره به رایزنی حضوری و تلفنی با مشاور عالی وزیر ورزش و ملاقات حضوری با مدیرکل ورزش و جوانان استان برای حل این مشکل گفت: در کوتاه ترین زمان ضمن تعیین پیمانکار، کار تعمیرات اساسی استخر آغاز شد و بنا به گفته پیمانکار تا کمتر از ده روز آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

او از جلب مشارکت بخش خصوصی برای احداث یک استخر جدید نیز خبر داد.

۱۶۰۰ کنگاوری صاحب مسکن می‌شوند

نهضت ملی مسکن ، پروژه مهم دیگری است که بنا به گفته مردم در شهرستان کنگاور مغفول مانده بود. پروژه ای که در فاز اول با تخصیص ۸۰۰ قطعه زمین ، ۱۶۰۰ نفر را در واحدهای دوطبقه صاحب خانه خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری کنگاور ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع گفت: تصرف و کشت غیرقانونی اراضی ۴۱ هکتاری مربوط به این پروژه توسط برخی افراد سودجو باعث اختلال در آغاز به کار نهضت ملی مسکن در کنگاور شده بود که با مصوبه شورای تامین از اراضی مزبور رفع تصرف شد.

وی گفت: در حال حاضر ماشین‌آلات بنیاد مسکن استان در حال تسطیح و آماده‌سازی اراضی هستند و به زودی شاهد کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور استاندار خواهیم بود.

مجوز حفر سه حلقه چاه برای کنگاور

مساله مهم دیگری که ایرج صادقی در طول ۶ هفته از تصدی فرمانداری کنگاور به آن پرداخته مشکل آب شرب بود که در این باره توضیح داد: بازدید میدانی از چاه‌های تامین آب شرب شهر کنگاور با حضور معاون مدیرعامل شرکت آبفای استان، اولین قدم برای رفع این معضل بوده است.

صادقی گفت: باتوجه به مزمن بودن این مشکل ، حدود ۹ ماه پیش یک حلقه چاه عمیق در دشت علی آباد حفر شده و به دلایلی در مدار قرار نگرفته بود که با رایزنی با مدیرعامل آبفا ، ضمن تعیین پیمانکار و تجهیز تاسیساتی چاه مزبور ، بهره برداری از آن در روزهای آتی آغاز و مشکل کمبود آب شرب تا حد زیادی مرتفع خواهد شد.

ارتقا فنی چاه سلیمان آباد و افزایش برداشت ۱۵ لیتر در ثانیه از چاه مزبور ، و اخذ مجوز حفر ۲ حلقه چاه در دشت علی‌آباد و سلیمان‌آباد که یکی از آنها آب پایدار محله بهار "خرمنجا" را تامین خوهد کرد از دیگر پیگیری های انجام شده صادقی در این زمینه بوده است.

ساخت پایگاه امداد جاده ای هلال احمر در گردنه بیدسرخ

رسیدگی به وضعیت مسجدبین راهی گردنه بیدسرخ هم از دید سرپرست فرمانداری کنگاور دور نمانده است.

صادقی با اشاره به مذاکره تلفنی با مدیرعامل هلال احمر کشور و اخذ مجوز احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای با نقشه تیپ کشوری، گفت: پیرو این تماس به همراه مدیرعامل هلال احمر استان از مسجد گردنه بیدسرخ بازدید شد و ضمن تایید این مکان برای احداث پایگاه مزبور نشستی با مدیرکل اوقاف استان برگزار و موافقت آن دستگاه با واگذاری این مسجد به هلال احمر نیز اخذ شد.

صادقی گفت: همچنین موافقت مدیریت هلال احمر استان برای راه اندازی یک واحد فیزیوتراپی مجهز در محل جمعیت هلال احمر کنگاور و ارائه خدمات با تعرفه مناسب نیز اخذ شده است.

ملاقات با مدیرعامل شرکت مخابرات استان جهت آغاز عملیات فیبرنوری برای افزایش پهنای باند اینترنت اداری و خانگی ، دیدار با فرمانده انتظامی استان به همراه اعضای شورای تامین و امام جمعه شهرستان و اخذ موافقت و تامین اعتبار برای راه اندازی کلانتری دوم در کنگاور، راه اندازی کلانتری در شهر گودین و تامین یک دستگاه خودرو صفر کیلومتر جهت دایره مبارزه با مواد مخدر شهرستان ، اخذ موافقت اداره کل ارشاد اسلامی استان برای راه اندازی سینما در کنگاور از دیگر خدماتی بود که سرپرست فرمانداری کنگاور به آن اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha