تولیدات کودک و نوجوان منطبق با نیازهای این حوزه نیست

بوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: عمده تولیدات حوزه کودک و نوجوان در مجموعه‌های دولتی، خصوصی و گروه‌های مردم نهاد تطبیقی با نیازها و واقعیت‌های این حوزه ندارد و این امر باعث شده کالا و محتوای تولید شده تاثیرگذاری لازم را نداشته و مورد استقبال حوزه کودک و نوجوان قرار نگیرد.

فرهاد فلاح روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در همین زمینه لازم است مجموعه‌های پژوهشی برای شناسایی ظرفیت و نیازهای کودک و نوجوان و انتقال یافته های خود به مسئولان اقدام کنند تا براساس نیاز واقعی کف میدان نسبت به تولید محتوا و محصول تصمیم لازم گرفته شود.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون سه هزار عنوان کتاب، ۴۰۰ عنوان فیلم، انیمیشن و سریال، ۳۰۰ عنوان اسباب‌بازی، بازی فکری و روی میزی تولید شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این مجموعه در قالب یک هزار و ۳۹ مرکز در کشور مشغول به فعالیت است گفت: در زمان حاضر به ۲هزار و ۵۰۰ نقطه روستایی کشور در قالب ۱۷۰ کتابخانه سیار خدمات ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته این مجموعه ۱۵۰عنوان کتاب چاپ اول داشته و در ماه‌های گذشته سه میلیون جلد کتاب تولید، منتشر و بخشی برای توزیع و استفاده در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور خریداری و ارسال شده است.

تاسیس باشگاه نخبگانی نویسندگان نوجوان

فلاح گفت: تاسیس باشگاه نخبگانی نویسندگان نوجوان با هدف تربیت نویسندگان جوان از برنامه‌ها و اولویت‌های مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط برگزیده‌های هر استان انتخاب و استعدادیابی می‌شوند و در یک باشگاه ملی زیر پوشش آموزش‌های تخصصی قرار می گیرند تا در آینده بعنوان نویسندگان کودک و نوجوان فعالیت کنند.

فلاح با اشاره به ابلاغ مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص تدوین برنامه‌هایی در حوزه رسانه کودک و نوجوان افزود: در همین ارتباط تربیت خبرنگار تخصصی حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های این مجموعه است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در همین ارتباط باشگاه خبرنگاران حوزه کودک و نوجوان تاسیس و زمینه عضویت فعالان رسانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: از سال آینده جشنواره معرفی خبرنگاران برگزیده حوزه کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به صورت سالانه برگزار و برگزیدگان این بخش معرفی می‌شوند.

فلاح یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قدمتی ۵۸ ساله‌ تامین کننده تمام نیازهای این حوزه به لحاظ تولید محتوا و محصولات و هم بعنوان کسی که زیرساخت‌های حوزه کودک و نوجوان را باید تامین کند به صورت منطقه‌ای و استانی فعال است و در این زمینه برنامه‌ریزی دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده حوزه تربیت نویسندگان جوان حوزه کودک و نوجوان کار جدی انجام نشده و امروز ما با یک عقب افتادگی جدی در این بخش روبرو هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha