۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85195028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۲۲۵ درصد افزایش یافت

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲۵ درصد افزایش داشته است.

هادی ایزدی روز پنج شنبه به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گناباد افزود: با سرمایه گذاری انجام شده طی این مدت، میزان اشتغالزایی در شهرستان گناباد ۱۵۳ رشد داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت ۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۶۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۷۶ نفر طی چهار ماهه سالجاری در این شهرستان صادر شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان کرد: همچنین ۹ مجوز سرمایه گذاری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۸۴ نفر طی چهار ماهه سالجاری در این شهرستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: مجوزها و پروانه های بهره برداری صنعتی صادره در زمینه ماشین سازی و تجهیزات، تجهیزات پزشکی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، محصولات بتونی، فرآوری پرلیت، تجهیزات فلزی، خوراک طیور، انواع بلوک و آجرسفال و ساخت اتاق کامیون بوده است.

ایزدی از تولید ۱۲۵ هزار تن انواع کالاهای صنعتی طی سال جاری در شهرستان گناباد خبر داد.

وی سایر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در چهار ماهه امسال را شامل رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی موجود با هدف حفظ و صیانت از تولید و اشتغال موجود در قالب کارگروه تسهیل و حمایت قضایی، نوسازی و بازسازی خطوط تولید، اتمام طرحهای توسعه و نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۶۰ درصد عنوان کرد.

به گفته وی، جذب سرمایه های جدید بر اساس مزیت های منطقه (صنایع معدنی) با اولویت دانش بنیان ، تامین سرمایه در گردش با روش زنجیره ای، ادامه اکتشافات معدنی با اولویت کانی های فلزی، ارتباط بیشتر با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، توسعه صادرات، کمک بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری، بهبود شبکه توزیع و کمک به تنظیم بازار، اجرای طرح نظارتی مردمی و اجرای کامل طرح سامانه جامع تجارت و طرح کالابرگ الکترونیکی از دیگر اقدامات در این زمینه به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۷۵ پروانه کسب جدید صادره طی همین مدت در شهرستان گناباد، هفت پروانه کسب برای ایثارگران صادر و ۴۱ واحد بدون پروانه کسب هم در شهرستان گناباد تعیین تکلیف شد.

ایزدی با اشاره به ایجاد ۲۵۱ نفر اشتغال جدید در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: از این تعداد ۷۶ شغل در بخش صنعت و معدن و ۱۷۵ شغل در بخش تجارت ایجاد شده است و از مجموع اشتغال فوق ۱۷۴ مورد تاکنون در سامانه رصد ثبت شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد بیان داشت: ۳۰۶ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی،تبصره ای و روستایی به ۱۸ طرح و واحد صنعتی و صنفی گناباد پرداخت شد که این میزان نسبت به چهار ماهه سال قبل به دلیل سیاست های انقباظی بانکها با ۵۲ درصد کاهش مواجه بوده است.
وی ادامه داد: سه هزار و ۷۳۵ تن کالای صنعتی به ارزش تقریبی ۹۶۹ هزار دلار شامل ظروف چینی، سنگ نما، نشاسته، گلوتن ،زعفران و پسته بسته بندی شده، نمک بسته بندی، ظروف مقوایی، پودرهای معدنی و غیره در چهار ماهه سالجاری از شهرستان گناباد به ۱۱ کشور هدف صادر شده است که با وجود محدودیت ها و تشدید تحریم ها نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶۵ درصد رشد نشان می دهد.
ایزدی اظهار کرد: با ایجاد سامانه پایش و رصد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل میزان تعطیلی واحدهای صنعتی گناباد به کمتر از ۶.۵ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

وی گفت: با انجام یک هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی گناباد و ۱۵۰ گشت مشترک و همچنین رصد قیمت ۲۵ کالای اساسی طی سالجاری ، ۱۰۴ فرم تخلف تنظیم شد که میزان جرایم واحدهای متخلف توسط تعزیرات حکومتی رشد ۱۰ برابری نشان می دهد و به ۴۶ شکایت ثبتی در سامانه ۱۲۴ رسیدگی شد.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیر بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. از این طریق در مجموع برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha