۹۰۰ استاد از دانشگاه های مختلف علیه نژادپرستی «اسراییل» طومار امضا کردند

تهران- ایرنا- ۹۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های انگلیس، آلمان و آمریکا با امضای طوماری تاکید کردند که اشغال طولانی مدت اراضی فلسطینی، باعث به وجود آمدن یک نظام نژادپرستانه در این سرزمین شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این افراد در طوماری که تاکنون به امضای ۹۰۰ نفر از شخصیت‌های دانشگاهی کشورهای جهان رسیده ، این مساله را مورد تاکید قرار دادند.

در میان امضا کنندگان این طومار، افرادی از دانشگاه‌های ییل، هاروارد، شیکاگو، میشیگان، واشنگتن و بیریستون آمریکا و تل آویو، حیفا و بن گوریون رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

همچنین اساتید برخی دانشگاه‌های انگلیس و آلمان نیز این طومار را امضا کرده‌اند.

در متن این طومار آمده است: ما شخصیت‌های دانشگاهی و شخصیت‌های عمومی دیگر از فلسطین و خارج از آن، توجه همگان را به حمله اخیر (رژیم) اسرائیل به دستگاه قضایی و اشغالگری غیرقانونی اراضی فلسطین که میلیون‌ها فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، جلب می‌کنیم.

در بخش دیگری از این طومار می‌خوانیم: ملت فلسطین تقریباً نیازمند تمام حقوق اساسی خود بوده که از جمله آنها، حق رای و اعتراض است، در حالی که آنان با خشونت مستمر مواجه هستند.

این شخصیت‌های دانشگاهی تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی در سال جاری، بیش از ۱۹۰ فلسطینی را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده و بیش از ۵۹۰ ساختمان متعلق به آنها را تخریب کرده‌اند. اما شهرک نشینان با وجود سرقت و آتش زدن دارایی‌های فلسطینیان و قتل آنها ، از هرگونه مجازات در امان هستند. در حالی که فلسطینی‌ها در سایه رژیمی نژاد پرستانه‌ زندگی می‌کنند.

این افراد در ادامه افزودند: هدف از اعمال برخی تغییرات در دستگاه قضایی، تشدید محدودیت‌ها علیه نوار غزه و محروم کردن فلسطینیان از حقوق خود هستند، علاوه بر آنکه الحاق کرانه باختری، پاکسازی نژادی از دیگر اهداف تصویب این طرح است.

شخصیت‌های دانشگاهی امضا کننده این طومار تاکید کردند: رهبران آمریکای شمالی، روسای نهادهای مرتبط، عالمان، معلمان باید از حرکت اعتراضی در سرزمین های اشغالی حمایت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha