پیشگامی خراسان جنوبی در کمک‌های مردمی از مظاهر ایمانی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برابر گزارش‌هایی که داده می‌شود، خراسان جنوبی در فعالیت‌های اجتماعی و کمک‌های مردمی، رتبه‌های برتر کشور را دارد که از مظاهر ایمانی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد افزود: یکی از مصالح انسان این است که عمرش در کار خیر، گره‌گشایی از مردم و عبادت پروردگار صرف شود زیرا عمر بسرعت می‌گذرد و سرمایه آن به تدریج از بین می‌رود لذا باید از این سرمایه عمر به بهترین شکل استفاده کرد.

وی گفت: همه چیز در این دنیا از بین می‌رود ولی کارهای خیر فناپذیر نیست؛ نتیجه هر کار نیک حتی اگر کم باشد روزی به انسان می‌رسد لذا ظاهر کار خیر را شاید بتوان گزارش داد اما باطن آن با آمار و ارقام قابل ارایه نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی انسان دلی را شاد می‌کند و دست ضعیفی را می‌گیرد از بهترین امور برای نزدیک شدن به خداست، بسیاری از کسانی که به مراتب بالا رسیدند به خاطر آن بوده که بخشی از زندگی آنها صرف همین کارهای خیر شده که تشکل‌های مردمی و سمن‌ها انجام می‌دهند.

وی گفت: همانطور که آیت الله فاضل لنکرانی فرمود از نظر من به عنوان کارشناس دین برای نزدیک شدن به خدا بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، کار برای مردم انجام دهید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تشکل ها و سازمان‌های مردم نهاد استان فعالیت بسیار چشمگیری در حوزه‌های مختلف دارند.

سید محمدرضا طالبی با بیان اینکه تحکیم نظام و انقلاب در ادوار مختلف به واسطه مردم بوده است اظهار کرد: خنثی سازی توطئه‌های دشمن توسط مردم بوده و حماسه ۹ دی یکی از این مصادیق است.

وی با اشاره به نقش مردم در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در دوران کرونا اقدامات خوبی برای جمع آوری کمک‌های مومنانه انجام شد که بخشی از اقدامات توسط تشکل‌ها رقم خورد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد حلقه واسط بین دولت و مردم هستند گفت: در بخشی از این حضور و اقدامات اگر سازمان یافتگی در بین مردم نداشته باشیم منجر به هرج و مرج خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب توسط سازمان‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه جوانان اجرایی می‌شود که در راستای توسعه اجتماعی کشور قدم بر می‌دارند.

طالبی گفت: علاوه بر مسائل اجتماعی و فرهنگی در حوزه سلامت نیز خیرین اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد غیر انتفاعی هستند و نباید به دنبال انتفاع باشند از طرفی غیر سیاسی هستند و نمی‌توانند در احزاب سیاسی قرار گیرند همچنین غیر تجاری بوده و امور آنها عمدتا عام المنفعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سمن‌ها در توسعه اجتماعی کشور نقش مهمی دارند گفت: محدودیت منابع انسانی و مالی در دستگاه‌های اجرایی ایجاب می‌کند که بخش عمده ای از امور توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام شود.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در این دیدار گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون توسعه مشارکت‌های مردمی را شاهد هستیم و اکنون ۴۶۱ سازمان مردم نهاد دارای مجوز هستند که تعدادی از آنها فعالیت می‌کنند.

حسینعلی نخعی یکی از اولویت دفتر امور اجتماعی را راهبری اقدامات سازمان‌های مردم نهاد براساس شعار سال عنوان کرد و گفت: گسترش ایمان و امید هم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور است.

وی از تخصیص هفت میلیارد ریال برای تحکیم و تعالی خانواده خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی سازمان امور اجتماعی کشور در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: ارتباط بین بخشی موسسات مردم نهاد نیز هدفگذاری شده تا شاهد همگرایی بیشتر در استان باشیم همچنین تدوین سند راهبردی توسعه اجتماعی استان در دستور کار است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: تهیه و تدوین سند چشم انداز قرآنی از دیگر برنامه‌ها بوده که تلاش شده خطر ضعف باور دینی توسط دانش آموزان را با تمسک به قرآن و اهل بیت دفع کنیم.

نخعی افزود: ظرفیت سازی سازمان‌های مردم نهاد دنبال می شود تا بانک اطلاعاتی یکپارچه در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۸۱ سازمان مردم نهاد در حوزه اجتماعی مجوز گرفته است گفت: طرح صیانت و حمایت اجتماعی در دستور کار است که تاثیرات آن به صورت کوتاه مدت و بلند مدت مشاهده خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: طرح تحقق محله اسلامی از دیگر برنامه‌های حوزه اجتماعی است که در سطح استان اجرا می‌شود.

۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha