بسیج آماده حمایت از طرح‌های جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است

اصفهان-ایرنا- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج بعنوان پاره تنِ مردم، آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌های جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی را دارد و گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه جهاد اقتصادی نیز ضروریست.

سردار غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۵۱۵ نیروگاه خورشیدی و یک‌هزار و ۲۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سپاه صاحب‌الزمان اصفهان گفت: جنگ ترکیبی دشمن بر اساس جنگ اقتصادی شکل گرفته و این جنگ امروز تفاوتی با جنگ تحمیلی ندارد و دشمنان امروز همان دشمنان دوران دفاع هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی یادآور شد: دشمنان در زمینه‌ اقتصادی برای تضعیف ملت ایران سرمایه‌گذاری‌ زیادی انجام داده‌اند ولی امروز شاهدیم که جهادگران لشکر امام حسین(ع) طلایه‌دار اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی هستند و در این عرصه نیز از نظام دفاع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد برای پیروزی در جنگ اقتصادی در مقابل دشمنان استفاده کنیم و با همت مردم و مسوولان می توانیم در این عرصه نیز سربلند باشیم.

وی تاکید کرد: بهره‌برداری از نیروگاه‌های مقیاس کوچک خورشیدی مزایای زیادی دارد و لازم است از این ظرفیت در راستای کمک به صنعت برق کشور بیشتر استفاده شود و در استان اصفهان نیز با همت فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) و سازمان بسیج سازندگی مرحله ابتدایی عملیات راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک انجام شده است.

سلیمانی تصریح کرد: صنعت برق کشور یک صنعت بزرگ و قابل توسعه‌ است و ضرورت دارد تا عملیات راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک در اصفهان استمرار یابد و پیشنهاد می‌شود مدیریت صنعت برق این استان تولید یک هزار مگاوات را از این طریق هدفگذاری و سالی ۲۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی منطقه اضافه کند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها تسهیلاتی را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به مردم می‌پردازند که این تسهیلات چون در مسیر افزایش تولید است موجب کاهش تورم و ایجاد اشتغال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: رسانه‌ها برای حضور گسترده مردم و خیرین در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی اطلاع رسانی کنند زیرا گسترش این عرصه منافع اقتصادی و زیست محیطی زیادی دارد، همچنین سایر مجموعه‌های اقتصادی که نیازمند تولید برق هستند نیز می‌توانند وارد این عرصه شوند.

اصفهان در زمینه ایجاد نیروگاه‌ خورشیدی باید الگوی بقیه استان‌ها باشد

مسوول بسیج سازندگی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: اصفهان در زمینه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس می‌تواند الگوی بقیه استان‌های کشور باشد و اجرای این طرح‌ها به صنعت برق کشور کمک می‌کند و در این راستا می‌توان از مزیت جنبه‌های صادراتی برق به کشورهای همسایه نیز بهره بُرد.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی ادامه داد:۲ سال گذشته، طرح جهاد روشنایی با همکاری دستگاه‌های مختلف در دستور بسیج سازندگی استان اصفهان قرار گرفت و در این مدت با بیش از ۶۰ میلیارد تومان کمک، یک هزار و ۲۵ طرح راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: تاکنون پنج مگاوات برق تولیدی واحدهای زیر مجموعه بسیج سازندگی تحویل شرکت برق شده است و بسیج و نیروهای جهادی از ظرفیت خوبی برای ارتقا مشارکت مردمی در ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی برخوردار هستند.

عجمی خاطرنشان کرد: سال گذشته افزون بر ۶ هزار نفر در سامانه دریافت وام‌های اقتصاد مقاومتی و تسهیلات تبصره ۱۶ قرض‌الحسنه اشتغالزایی در استان ثبت نام کردند و از این تعداد یک هزار و ۹۴۱ طرح معرفی و در نهایت یک هزار و ۴۱۶ طرح تسهیلات جذب کردند.

مسوول بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: اعتبار این طرح‌ها ۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال بود که در نهایت یک هزار ۵۹۲ میلیارد ریال آن جذب شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کل کشور حدود ۴۵۰ مگاوات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha