پیشرفت طرح آبرسانی به همدان در دولت سیزدهم از ۱۶ سال گذشته بیشتر است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: پیشرفت طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان در حدود ۲ سال گذشته از ۱۶ سال قبل از روی کارآمدن دولت مردمی سیزدهم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر کشور از تصفیه خانی شیخی جان و روند آبرسانی به شهر همدان یادآوری کرد: آبرسانی از سد تالوار به همدان در سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان مصوب شد.

وی افزود: مطالعات این طرح از سال ۱۳۸۶ آغاز و مقرر شد این طرح تا سال ۱۳۹۰ با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل شود.

استاندار همدان اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۰ اتفاقی برای این طرح نیفتاد و در نهایت تا سال ۱۴۰۰ مجموع پیشرفت این طرح ۳۲ درصد بود اما هم اینک میزان پیشرفت این طرح به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه ۱۰ درصد باقی مانده کار محوطه سازی است گفت: اساس کار این طرح انجام شده و هم اینک برای انتقال یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه به شهر همدان هیچگونه مانع و مشکلی وجود ندارد.

پیشرفت طرح آبرسانی به همدان در دولت سیزدهم از ۱۶ سال گذشته بیشتر است

وی اضافه کرد: برای استقرار سه دکل برق مشکل زمین و معارض وجود داشت که با پیگیری های صورت گرفته این مشکل به طور کامل رفع شد و در حال نصب دکل و کابل کشی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان نیز گفت: هدف از آبرسانی از سد تالوار به همدان تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهر همدان، ۱۸ شهر و ۱۵۹ روستای مسیر بود.

رضا اخلاص مند درباره مشخصات این طرح بیان کرد: خط انتقال این طرح به طول ۱۴۸ کیلومتر شامل ۱۳۱ کیلومتر لوله فولاد و خط بای پس به طول ۱۷ کیلومتر لوله چدن، سه ایستگاه پمپاژ با ارتفاع پمپاژ ۵۷۶ متر و ظرفیت انتقال هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه، ساخت ۶ باب مخزن بتنی به ظرفیت ۱۱۵ هزار متر مکعب، خط انتقال برق ۲ مداره ۶۳ کیلوولت به طول ۷۰ کیلومتر از جمله مشخصات این طرح است.

وی اظهار داشت: اعتبار هزینه شده از سال ۱۳۸۶ تا پایان نیمه اول ۱۴۰۰ حدود ۳۸۶ میلیارد تومان است در حالیکه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این طرح جذب و هزینه شده در عین حال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل طرح یک هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha