بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در استان کرمانشاه توقیف شد

کرمانشاه - ایرنا - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف سه هزار و ۴۳۵ دستگاه انواع وسیله نقلیه متخلف در چهار ماه سپری شده از سال جاری و انتقال آن ها به پارکینگ خبر داد.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این وسایل نقلیه با نظارت شبانه روزی کارکنان پلیس راه استان و با بهره گیری از سیستم های هوشمند پایش و کنترل ترافیک شناسایی و توقیف شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد خودرو توقیفی، ۲ هزار و ۱۲۱ دستگاه سواری و یک هزار و ۱۰۹ دستگاه نیز وسایل نقلیه باربری شامل وانت بارها و کامیون ها بوده اند.

سرهنگ دستغیب افزود: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه مسافربری و ۱۸۹ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف و رانندگان آنها ملزم به طی مراحل لازم برای ترخیص گردیده اند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه ۴۵۹ دستگاه از وسایل نقلیه توقیفی دارای دستور توقیف و تحت تعقیب قضایی و انتظامی بوده اند ، تصریح کرد: رانندگان و یا مالکان آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع خواهان اعزام شده اند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha