محل خرید و فروش گردوی سبز در شهرستان رابُر پلمب شد

کرمان - ایرنا - رییس حوزه قضایی شهرستان رابُر با اشاره به تذکرات ارائه شده مبنی بر خرید و فروش نکردن گردوی سبز در این شهرستان به منظور جلوگیری از سرقت این محصول، گفت: نخستین مکان متخلف که نسبت به خرید گردوی سبز اقدام می‌کرد، پلمب شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از دادگستری کرمان، محمد صالح شیخ زاهدی در تشریح این خبر افزود: این اقدامات در جهت کاهش سرقت گردو و حمایت از باغداران زحمتکش شهرستان رابُر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا زمان فصل برداشت گردو با افرادی که نسبت به خرید گردوی سبز اقدام کنند، برخورد مشابه صورت می گیرد و محل کسب این افراد پلمب می‌شود.

رییس حوزه قضایی شهرستان رابر یادآور شد: این اقدام در راستای عمل به مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رابر انجام می شود.

براساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، این استان در سال گذشته با تولید بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن مقام نخست تولید گردو را در کشور به خود اختصاص داد و شهرستان رابر یکی از قطب‌های اصلی تولیدکننده این محصول صادراتی و گیاهان دارویی کشور محسوب می‌شود به نحوی که معیشت بخشی وسیع از جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری این شهرستان به صورت مستقیم به کشاورزی و به ویژه گردو گره خورده است.

آمار فزاینده سرقت گردو طی سال های گذشته در شهرستان رابُر سبب شده که باغداران سالانه بخشی از محصولات دسترنج خود را از دست بدهند و مصوبات شورای قضایی شهرستان رابر نیز به منظور پیشگیری از این جرایم اینچنینی به تصویب مسئولان و متولیان مربوطه رسیده است.

شهرستان رابر به عنوان یکی از مناطق ییلاقی با جاذبه های بی نظیر گردشگری در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha