۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85195290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در زنجان: رسانه‌ها راهپیمایی اربعین حسینی را به جهانیان منعکس کنند

زنجان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: رسانه‌ها باید تجمع و راهپیمایی بزرگ مسلمانان را برای عزاداری اربعین حسینی، منعکس کنند تا دنیا شاهد این اجتماع بزرگ حسینی باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی عصر پنجشنبه در نشست صمیمی با تعدادی از اصحاب رسانه استان با بیان اینکه مهمترین پیام عاشورا وحدت امت اسلامی است، افزود: ایام اربعین نماد اقتدار مسلمانان است.

وی با بیان اینکه سرزمین کربلا دانشگاه و تربیت کننده انسان است، گفت: کربلا نماد ایثار، معرفت، جانبازی، دشمن ستیزی و ظلم ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از بعد معنوی نشان دهنده اقتدار مسلمانان است، بیان کرد: در ایام اربعین انقلاب و دگرگونی وصف ناپذیری در درون انسان ها اتفاق می‌افتد و عشق و ارادت آنها به ابا عبدالله الحسین علیه السلام دوچندان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) پس از گذشت قرن‌ها کم‌رنگ نشده است بلکه پررنگ تر شده است و این عشق و ارادت به امام حسین (ع) همبستگی را میان مسلمانان دوچندان کرده است.

خاتمی با بیان اینکه این اتحاد و همدلی مسلمانان الگویی برای دیگران شده است، عنوان کرد: پرچم عدالت و امام حسین علیه السلام همیشه پایدار و ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حب امام حسین(ع) سبب می‌شود کل مسلمانان چه شیعه و چه سنی و همینطور مسیحیان و زرتشتیان در نجف و کربلا گرد هم بیایند و ارادت خود را به امام سوم شیعیان نشان دهند، اضافه کرد: بیش از ۲۰ میلیون زائر در ایام اربعین در نجف و کربلا حضور دارند و این یک اجتماع بزرگ مسلمانان است؛ هزار و ۴۰۰ سال است که پرچم امام حسین(ع) بالا مانده و قطعاً تا ظهور آقا امام زمان(عج) بالا خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تقدیر از همکاری مردمی در موکب‌های اربعین گفت: موکب‌های اربعین توسط خیران و کمک‌های مردمی جهت ارایه خدمت به زائران دایر هستند و خود مردم صفر تا ۱۰۰ کار را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha