آمار دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار نفر اعلام شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار دانش آموز در مدارس عشایری استان تحصیل می کنند و یکی از اولویت های این اداره کل جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.

"علی رحیمی انور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گذشته این اداره کل موظف به شناسایی این تعداد دانش آموز بود اما اکنون فهرست این افراد بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش عشایر استان ارائه می شود و این دانش آموزان در هر نقطه ای از استان جذب مدارس می شوند.

وی با اشاره به اینکه مدارس عشایری استان در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری مشکلات عدیده ای دارند اظهار کرد: در حوزه فضای آموزشی مناسب و لوازم التحریر نیازمند توجه خیران هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۲۵ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مدرسه در مناطق سخت گذر عشایری قرار گرفته و جمعیت دانش آموزی آن ها بین یک تا پنج نفر دانش آموز است و از تجیهزاتی چون لپ تاپ و یا سیستم کامپیوتر در کلاس درس بی بهره هستند.

رحیمی انور بیان کرد: همچنین این استان ۴۲ مدرسه چادری دارد که در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود ۳۵ تخته چادر نو در مدارس عشایری استان توزیع شد.

وی ادامه داد: حدود۱۷۰ دانش آموز عشایری استان در مقاطع ابتدایی با ۴۰ معلم در ۴۰ مدرسه عشایری سیار تحصیل می کنند و مابقی دانش آموزان در مدارس عشایری ثابت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: دانش آموزان عشایر به دلیل کوچرو بودن مجبورند در چادر تحصیل کنند و این اداره کل تمام تلاش خود را به کار بسته که این دانش آموزان کمی و کاستی نداشته باشند.

رحیمی انور ادامه داد: خدمات بسیاری در طول یک سال اخیر در مدارس عشایری استان انجام گرفته برای نمونه ۲ چمن مصنوعی برای اولین بار در محور آموزش و پرورش عشایر به بهره برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هفت مدرسه عشایری «۲ کلاسه و ۱ کلاسه» تا مهر ماه در استان افتتاح می شود که ۲ مورد در زیلایی، سه مورد در جلیل و ۲ مورد در شهرستان رستم هستند.

وی از افتتاح هنرستان شبانه روزی عشایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این هنرستان ظرفیت بسیار بالایی برای پذیرش از تمام مناطق استان دارد و چهار رشته تحصیلی در این هنرستان آموزش داده می شود.

رحیمی انور ابراز کرد: ۵۲۱ معلم عشایری در استان هستند و هم اینک نیز ساماندهی این معلمان برای سال تحصیلی جدید انجام گرفته است و در این مدت هم رسیدگی به پرونده رتبه بندی ۵۱۳ معلم عشایری نیز در استان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یش از پنج هزار ردیف ابلاغی بر حسب ساعت آموزشی برای ۵٠۱ پرسنل در سامانه جامع نیروی انسانی و همچنین ۸۴ ردیف غیر ابلاغی به ثبت رسید.

وی عنوان کرد: برای ۲۱٠ مدرسه درخواست شناسه ملی برای هویت بخشی انجام گرفته و قریب به ۱٠٠ درصد این مدارس ثبت شناسه شد.

در یکی از مدرسه شبانه روزی دخترانه "سرآبتاوه" یاسوج، ۲۲۰ دختر در متوسطه اول، دوم و فنی حرفه ای تحصیل می کنند و در هنرستان شبانه روزی "گنجه ای"یاسوج ۲۱۰ پسر در آنجا تحصیل می کنند.

از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha