۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85195309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس هوایی زنجان به نجات ۲ بیمار سکته مغزی شتافت

زنجان - ایرنا - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان برای نجات جان ۲ بیمار سکته مغزی به پرواز درآمد که پس از ارایه خدمات درمانی لازم به بیمارستان ولی عصر(عج) منتقل شدند.

داریوش تقی‌لو پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعاتی پیش برای نجات ۲بیمار سکته مغزی در منطقه طارم درخواست خدمات اورژانس هوایی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به دوری و صعب‌العبور بودن منطقه، بالگرد اورژانس هوایی به سرعت برای نجات جان این بیماران به پرواز درآمد و پس از استقرار در بیمارستان شهدای طارم ، به بیمارستان آیت‌الله موسوی و سپس به مرکز تخصصی درمان سکته مغزی حاد استان (بیمارستان ولی عصر عج) شهر زنجان انتقال یافت.

این مسوول ادامه داد: این ۲ مورد سکته مغزی خانم های ۶۰ ساله با کاهش هوشیار و لوله گذاری شده و دیگری ۷۳ ساله سکته مغزی گذرا اختصاص داشت.

وی اظهارکرد: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی در دنیا است که این امر نیاز به آگاه سازی عمومی برای تشخیص علائم سکته مغزی در ساعات اولیه را بیش از گذشته ضروری تر کرده است.

تقی لو افزود: شایع‌ترین نوع سکته مغزی "ایسکمیک" است که در اثر بسته شدن ناگهانی شریان‌های داخل مغزی، خون‌رسانی به قسمت‌هایی از مغز محدود و یا به طور کامل قطع می شود.

وی اظهار کرد: بیمار دچار علائم حاد مغزی دچار اختلال تکلم، ضعف قدرت دست و پاها حتی فلجی کامل اندام‌ها، اختلال ناگهانی در بلع، اختلال ناگهانی بینایی و سرگیجه شدید به همراه سایر علائم خطر و فلج اعصاب کنترل کننده عضلات صورت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر اورژانس استان ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد که در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha