یک واحد تولیدی در سمنان پس از ۱۵ سال تعطیلی، به چرخه تولید بازگشت

سمنان - ایرنا - یک واحد تولیدی استان سمنان که ۱۵ سال پیش تعطیل شده بود و با همت دولت سیزدهم احیا شده است، عصر امروز(پنجشنبه) با حضور وزیر صمت فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در مراسم آغاز بکار این واحد تولیدی گفت: شرکت سنگ کاران نوین حدود ۱۵ سال تعطیل بود و اکنون به همت دولت سیزدهم دوباره‌ به بهره برداری رسید.

وی افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن سنگ بری انواع سنگ را دارد و توانسته است زمینه اشتغال حدود ۵۰ نفر را فراهم کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این واحد تولیدی به دلیل عدم تامین مالی از سال ۱۳۸۷ تا کنون راکد بود و با انتقال به سرمایه گذار جدید نسبت به تکمیل خط تولید و نصب تاسیسات اقدام و به چرخه تولید بازگشت.

بازدید وزیر صمت از شرکت رویان دارو در سمنان

وزیر صمت همچنین از شرکت رویان دارو در سمنان بازدید کرد.

شرکت رویان دارو با سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال در زمینه تولید انواع داروهای انسانی و دامی در شهرک صنعتی شهرستان سمنان واقع است.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۹۷ میلیون عدد انواع کپسول تنفسی ، انواع ویال ضد سرطان و حاجب و ۱۳ هزار تن انواع داروهای مورد مصرف دام و طیور بصورت پودر ، مایع و تزریقی را دارد.

تولید ۱۶۹ قلم دارو برای مصارف دام و طیور، راهبردی بودن محصولات تولیدی ، جلوگیری از خروج ارز از کشور و صرفه جویی ارزی از مهمترین ویژگی های شاخص این واحد تولیدی است که توانسته است زمینه اشتغال بیش ۵۵۰ نفر را فراهم کند.

شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا میزبان وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به زیربنای حدود ۲۸ هزار متر مربع در شهرک صنعتی شهرستان سمنان بازدید کرد.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه یکصد هزار دستگاه خودروی سواری را دارد که زمینه اشتغال حدود ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است.

این واحد تولیدی اولین تولید کننده خودروی سواری در استان و تنها تولید کننده خودروی پژو پارس دوگانه سوز در کشور است و در حال حاضر خودروهای sx۶ ، sx۵ ، B۵۱۱ و T۵ با برند فردا موتور را تولید می کند.

یک واحد تولیدی در سمنان پس از ۱۵ سال تعطیلی، به چرخه تولید بازگشت

رونمایی از خودرو سوباM۴(HEV) هیبرید

همچنین رونمایی از خودرو سوباM۴(HEV) هیبرید، محصول جدید خودروسازی فردا با حضور علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس هاشمی، استاندار سمنان، مقیمی، معاون وزیر صمت و بهرامی، فرماندار شهرستان سمنان انجام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از ساختمان مرکز خدمات فناوری و کسب و کار سمنان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha