۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱
کد خبر: 85195319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار بوشهر: جهاد تبیین مهمترین رسالت خبرنگاران در جنگ ترکیبی است

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در شرایط جنگ ترکیبی تحمیلی از سوی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی؛ جهاد تبیین مهمترین رسالت خبرنگاران به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر پورات شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر اظهار کرد: خبرنگاران در جنگ ترکیبی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است بعنوان مجاهدان عرصه نبرد جنگ نرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن در تلاش است با سیاه‌نمایی خدمات نظام را به یاس و نا امیدی تبدیل کند اطلاع رسانی مستمر خدمات نظام و جهاد تبیین امری ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در شرایطی که دشمن در تلاش است با سیاه نمایی خدمات نظام را به یاس و نا امیدی تبدیل کند اطلاع رسانی مستمر خدمات نظام و جهاد تبیین امری ضروری است.

پورات با اشاره به در پیش بودن پیاده‌روی اربعین، افتتاح مدارس و انتخابات افزود: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در حماسه پیاده‌روی اربعین، افتتاح مدارس و انتخابات پیش‌رو برنامه‌ ریزی کرده است.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که پیاده روی بزرگ و جهانی اربعین که نماد همبستگی تمام جریان‌ها و مذاهب است با شکوه برگزار نشود.

پورات یادآور شد: امام حسین (ع) مربوط به یک جریان نیست بلکه مربوط به همه امتهای آزاده جهان است و به طور یقین امسال باحضور همه ملت‌های آزاده حماسه بی‌نظیری خلق می‌شود.

وی با اشاره به طراحی‌های دشمن برای بازگشایی مدارس گفت: سال گذشته تلاش‌های زیادی شد تا فضای مدارس درگیر آشوب و تنش شوند که با درایت معلمان دلسوز و آموزش و پرورش استان با کمترین حاشیه از حوادث سال گذشته عبور کردیم.

پورات اظهار کرد: امروز دشمن بیش از گذشته در حال برنامه ریزی و دروغ پراکنی در سطح کشور و فضای مجازی است و وظیفه ما این است که با هوشیاری و همدلی مردم فهیم همیشه در صحنه از هر گونه رخداد جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: دشمن برای کاهش حضور مردم در عرصه انتخابات دست به هر اقدامی می‌زند و مردم با درک درست از انتخابات به طور یقین با حضور خود حماسه دیگری خلق می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: انتخابات مظهر اقتدار ملی است و حضور گسترده مردم بابصیرت ایران اسلامی توطئه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند و از طرفی اقتدار و وحدت ملی را به نمایش می‌گذارند.

وی در خصوص مشکلات خبرنگاران استان بوشهر افزود: قرار است یک تیم تخصصی برای حل مشکلات جامعه خبرنگاری از جمله اشتغال، بیمه و مسکن تشکیل می‌شود.

امید آفرینی مهمترین نقش رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به تحول تمدنی و حرکت متعالی نقش رسانه گفت: اولین نقش رسانه‌ برای هر ملتی امید آفرینی است.

عبدالرحیم افروغ افزود: امید نقطه اتکا و مسیری برای حرکت به سمت تحقق تمدن است و به طور یقین اگر ملتی امید نداشته باشد یارای برداشتن گام بعدی را ندارد و به طور حتم متوقف می‌شود.

وی اظهار کرد: امید بخشی رسالت مجموعه‌ای است که با افکار مخاطب سروکار دارد و می‌تواند با یک تیتر، عکس و زاویه نگاه ذهن جامعه را درگیر کند.

افروغ ادامه داد: رسانه جای نخبگان و محفل کسانی است که بناست تیزهوش‌تر، با سرعت عمل بالاتر، تبیین دقیق‌تر و با خودسازی متعالی نسبت به دیگر افراد جامعه حاضر در صحنه هستند.

فعالیت ۱۳۸رسانه در استان بوشهر

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور نیز گفت: در زمان حاضر ۱۳۸ رسانه در این استان وجود دارد که از این شمار ۴۰ رسانه مکتوب هستند.

مازیار هوشمند اضافه کرد: شمار نشریه‌های مکتوب استان بوشهر بیش از این تعداد بود که به دلیل برخی مشکلاتی که دامن‌گیر رسانه‌های مکتوب شده از جمله کمبود و گرانی کاغذ و چاپ برخی از آنها توان ادامه راه و کار را نداشته‌اند.

وی افزود: اما به جای آن رسانه‌های مکتوب و در راستای دامنه‌دار شدن فضای رسانه‌ای جدید، نومجوزهایی در بحث رسانه‌های برخط و الکترونیک در استان شروع به کار کرده‌اند و دوستان جدیدی به جمع فعالان رسانه‌ای استان بوشهر پیوستند.

هوشمند گفت: امید می‌رود با حمایت صنعت و مسئولان استان رسانه‌های استان احیا شوند.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر تعامل، هم‌افزایی، به روز رسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای است.

هوشمند در خصوص تشخیص اخبار واقعی و غیر واقعی بیان کرو: امروز به دلیل ورود برخی از افراد و رسانه‌های غیر رسمی که نام و نشانی ندارند این مشکل وجود دارد و این جشنواره‌ها می‌تواند پایگاهی باشد برای اینکه فعالان رسانه‌ای به مرجعیت رسانه‌های حرفه ای تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد پویایی و نشاط در فضای رسانه‌ای حاصل برگزاری این جشنواره‌ها است گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی برای رقابت موثر، سازنده و سالم و کمک به شناسایی استعدادهای جوان است.

امام جمعه شهرستان جم نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران واقعی اهل دانش، تجزیه و تحلیل هستند.

حجت الاسلام محمد محمدی با بیان اینکه نگاه به خبرنگار باید بازویی و همراهی باشد، افزود: خبرنگار صاحب قدرت علمی و موجب توسعه جامعه می شود.

وی تاکید کرد: خبرنگار واقعی و متعهد قلم خود را معامله نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha