استاندار: بنادر هرمزگان تولید محور باشند 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی خوشه‌های تولیدی و خدماتی و توسعه براساس تقاضا را راهبرد اصلی برای افزایش نقش مردم در اقتصاد دانست و گفت: بنادر استان باید تولید محور شوند تا تاثیر بندری‌بودن در زندگی مردم دیده شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه پنجشنبه در ستاد مردمی‌سازی دولت در هرمزگان افزود: باید به سمت تولید در بنادر برویم تا اثر بندری‌بودن در زندگی مردم بیش از این دیده شود چرا که در حال حاضر بنادر هرمزگان فقط محلی برای تخلیه و بارگیری هستند و باید این جایگاه ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش دادن به مردم در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم در طول زنجیره‌های ارزش ایفای نقش کنند تا هم زنجیره‌های ارزش تکمیل شود و هم مردم نیز از آثار این مهم برخوردار شوند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: باید یک‌سری نظامات، آیین‌نامه‌ها و پروتکل‌ها تدوین شود تا با استفاده از آن‌ها مردم بتوانند در آن‌ها نقش‌هایی بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی خوشه‌های تولیدی و خدماتی و توسعه بر اساس تقاضا سه راهبرد اصلی برای افزایش نقش مردم در اقتصاد است.

دوستی اضافه کرد: باید نیازهای صنایع شناسایی و بر اساس آن خوشه‌های تولید و خدمات را در استان مبتنی بر نیاز و تقاضا ایجاد کرد به عنوان مثال صنایع استان سالانه حجم بالایی کفش کار نیاز دارند که می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید کفش به مردم در این حوزه نقش داد.

استاندار هرمزگان، راه‌اندازی پلتفرم دوخت در استان را جزو طرح‌های موفق استان در مردمی‌سازی اقتصاد دانست و گفت: برای افزایش نقش مردم در اقتصاد باید حتما به سمت استفاده از تجربیات جهانی بروید.

دوستی تاکید کرد: استان هرمزگان سالانه حداقل به یک میلیون جفت دستکش نیاز دارد که متاسفانه بخش عمده‌ی آن از طریق بازار چین تامین می‌شود در حالی که می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید دستکش جلوی خروج ارز از کشور را گرفت و سود این بازار را نصیب مردم استان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha