۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85195390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: عدم حمایت مردم آمریکا از صادرات تسلیحات به اوکراین، صحت ندارد

تهران-ایرنا- کاخ سفید، روز پنجشنبه نظرسنجی منتشر شده مبنی بر مخالفت بیشتر اکثر آمریکایی‌ها با ارسال کمک مالی و تسلیحاتی بیشتر به اوکراین مخالفند را رد کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "اسپوتنیک"جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما در طول این جنگ شاهد پشتیبانی قاطع مردم آمریکا و کنگره از ادامه حمایت از اوکراین بوده‌ایم و ما روی این حمایت تمرکز خواهیم کرد.

کربی افزود: این حمایت تنها برای مردم اوکراین اهمیت ندارد، بلکه برای متحدان و شرکای اروپایی ما، به ویژه متحدان ما در ناتو، مهم است. این جنگ در نزدیکی بسیاری از متحدان ناتو رخ می دهد و برای امنیت ملی مردم آمریکا اهمیت دارد.

آمریکا در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان ناتو ده ها میلیارد دلار دیگربه کی یف ارائه کرده اند.

با این حال این کمک ها که شامل نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی می شود، نتوانسته است به اوکراین قدرت کافی برای یک ضد حمله موفق علیه روسیه به کی یف بدهد.

در حالی که اکثر رسانه های آمریکا و اکثر سیاست مداران در واشنگتن همچنان به حمایت مالی از اوکراین ادامه می دهند، یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که ۵۵ درصد از آمریکایی ها با کمک های جدید کنگره این کشور به اوکراین مخالفند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۱ درصد گفتند که آمریکا به اندازه کافی به اوکراین کمک کرده است. درحالی که نزدیک به ۸ نفر از هر ۱۰ نفر آمریکایی نسبت به ادامه درگیری ابراز نگرانی کردند و ۵۹ درصد از آمریکایی ها نگران گسترش بحران اوکراین به جنگ گسترده تری در اروپا هستند. ۵۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز اعلام کردند که جنگ در اوکراین را به عنوان یک تهدید امنیت ملی می بینند. این درحالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۲ حدود ۷۲ درصد از آمریکایی ها چنین نظری داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha