۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85195409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین دستور تخلیه ۱۲ هزار نفر از ساکنان خارکیف را صادر کرد

تهران- ایرنا- مقام‌های اوکراینی در پی انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال حملات تازه روسیه پنجشنبه دستور دادند حدود ۱۲ هزار نفر از ساکنان ۳۷ شهرک و روستا در منطقه خارکیف تخلیه شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، اداره نظامی محلی در منطقه کوپیانسک خارکیف گفت که ساکنان این منطقه باید از دستور تخلیه تبعیت کنند؛ در غیر اینصورت باید تعهد بدهند که تبعات ماندن در منطقه بر عهده خود آنهاست.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین چهارشنبه گفته بود که احتمال تشدید درگیری‌ها و حمله به کوپیانسک بسیار بالاست.

شهر کوپیانسک و مناطق اطراف آن تا سپتامبر ۲۰۲۲ تحت کنترل روسیه بود اما نیروهای اوکراینی در پی انجام یک حمله سریع توانستند کنترل منطقه را بار دیگر در دست بگیرند.

بازپس‌گیری این مناطق باعث شد که استدلال های ارتش اوکراین درباره توانایی نظامی این کشور برای انجام ضدحمله علیه روسیه تقویت شود.

اوکراین از اوایل ماه ژوئن (خرداد) یعنی در حدود ۲ ماه پیش ضدحمله خود را با هدف بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرده است؛ این مناطق اما همچنان تحت سیطره نظامی روس‌ها هستند و احتمال مقابله گسترده روسیه با ضدحمله اوکراین افزایش یافته است.

در همین حال، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: روسیه یک گروه تهاجمی ایجاد کرده و تلاش می‌کند در منطقه کوپیانسک پیشروی کند.

روسلان موزیچوک سخنگوی گارد ملی اوکراین نیز گفت که روسیه تانک‌ها، توپخانه و هواپیماها و نیروهای خود را برای حمله به کوپیانسک متمرکز کرده است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha