۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85195416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوران اضطرار کرونا در دزفول به سر آمد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۰
کد خبر: 85195416
دوران اضطرار کرونا در دزفول به سر آمد

دزفول-ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دوران اضطرار کرونا در این شهرستان به سر آمد و طومار کرونا در حال پیچیده شدن است.

به گزارش ایرنا، مهشید عصار پنجشنبه شب به رسانه های دزفول اعلام کرد: با شروع کرونا در دزفول از اسفندماه سال ۱۳۹۸، کادر بهداشت و درمان پا به پای مردم دورانی بسیار سخت و طاقت فرسا را طی کردند، کرونا طی پنج پیک جان بیش از یکهزار و دویست شهروند را گرفت.

وی افزود: ارایه خدمات ضروری بهداشتی با وجود شرایط سخت متوقف نشد و آموزشهای مستمر به تمام اقشار مردم، صنف ها و اماکن، کنترل و نظارتهای شبانه روزی تیم های بهداشتی از تمام مدارس، اماکن، تجمع ها، مراسم تدفین، مناسبتها، پلمب اماکن خطرساز و متخلف از دستورالعملهای بهداشتی، محافظت ویژه تر از مادران باردار سالمندان، کودکان، گروههای پرخطر، مراکز نگهداری و سراهای سالمندان، پیگیری وضعیت بیماران، پشتیبانی بهداشتی از وقایع مهم مثل ایام محرم و صفر، کنکورها و آزمونها و مراسمات عمومی دیگر تمام کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به ویژه حوزه بهداشت و درمان را با فشار کاری بسیار زیادی روبرو کرد.

وی با اشاره به تقدیم سه شهید سلامت از دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دوران کرونا بیان کرد: پایگاه های زیادی برای واکسیناسیون کرونا تجهیز و بیش از ۷۷۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شد؛ بالاخره با تحمل ناملایمات بسیار توانستیم با همت عالی، همراهی مردم و کمک نیروهای داوطلب جهادی از این دوران پرتلاطم عبور کنیم و به ساحل آرامش برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: از ابتدای سال جاری اگر چه متاسفانه ۶ نفر بیمار کرونایی را که همگی سالمند و دارای بیماری زمینه ای بودند از دست دادیم؛ ولی بعد از فروردین ماه، تعداد بستریهای کرونا به شدت کاهشی بوده است.

وی ادامه داد: از هفته دوم تیر به بعد بستری بیمار کرونایی در بیمارستانهای دزفول نداشتیم، آخرین مورد تست مثبت کرونا نیز مربوط به اول مردادماه بود که سرپایی درمان شد.

عصار بیان کرد: این آمار نشان می دهد کرونا تحت کنترل درآمده و مردم به آرامش خاطر نزدیک شده اند، البته کرونا هنوز تمام نشده و اکنون نیز کادر درمانی و خانواده هایی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به افراد پرخطر و کسانیکه بیماری زمینه ای دارند توصیه کرد ضمن استفاده از ماسک در تجمعات، از حضور در فضاهای شلوغ و سربسته اجتناب و سایر موازین بهداشتی را نیز رعایت کنند؛ امیدواریم با به کارگیری توصیه های بهداشتی توسط شهروندان، روند کاهشی کرونا تداوم یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha