اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل چهار برابر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: ظرف یک سال گذشته شمار اعضای مراکز کانون در این استان از سه هزار به ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

ملیحه ملک زاده فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شیوع کرونا در سال‌های اخیر باعث کاهش اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل شده بود اما ظرف یکسال گذشته با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع از جمله طرح کانون مدرسه، شمار اعضا افزایش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: بر اساس طرح کانون مدرسه، دانش آموزان، یک روز هفته مهمان کانون می‌شوند و عضویت آنها در کانون در این طرح رایگان است و افراد مستعد شناسایی و برای فعالیت جذب می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیلا همچنین ازفعالیت ۲۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل خبر داد و گفت: شمار کارگاه‌های فرهنگی، ادبی و هنری مراکز کانون به بیش از ۶۰۰ کارگاه افزایش یافته است و در مرکز اردبیل بخش بازی‌های فکری راه اندازی کرده ایم و ۹۰ عنوان کتاب به منابع کتابخانه‌های کانون افزایش یافته است.

ملک زاده فرد تصریح کرد: استقبال از طرح امانت کتاب در کانون‌ها نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته که بیانگر افزایش علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه در بین اعضای کانون‌ها بوده و تربیت انسان‌های مدیر و چهره‌های علمی و فرهنگی که سنگ بنای آموزش آنها در کانون نهاده شده، نشانگر اهمیت کانون در پرورش و تربیت جامعه هدف است.

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کانون‌ها

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اعتباری تخصیص نیافته بود، افزود: امسال از محل اعتبارات استانی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کانون اختصاص یافته است و جهت توسعه و تجهیز اداره کل و فضاسازی ، قفسه بندی مراکز شهرستان‌ها و تجهیز مرکز شماره سه کانون در شهرک سینای اردبیل به بازی های فکری رایگان هرینه خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل ادامه داد: در برخی استانها استعدادیابی کودکان و نوجوانان با پرسش نامه‌های مخصوص و نرم افزارهای خاص انجام می‌شود و باید در استان اردبیل نیز این رویه را راه اندازی کنیم.

ملک زاده فرد همچنین از فعالیت ۱۴ گروه هنری برای شرکت در جشنواره استانی، تهیه سرودهای حماسی و انقلابی برای کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و برنامه ریزی برای نقاشی روی دیوار برخی نقاط شهر اردبیل با همت و همکاری کودکان و نوجوانان هنرمند عضو مراکز کانون خبر داد.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و خبرنگار، کار خبر و روزنامه نگاری را رسالتی خطیر برای تنویر افکار عمومی و انعکاس خدمات و برکات نظام و دولت به مردم و گزارش مشکلات مردم به دولتمردان توصیف و از تلاش‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر رسانه‌های استان اردبیل در راستای پوشش اخبار کانون‌ها قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha