۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85195507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش دریایی مالابار در اقیانوس آرام آغاز شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85195507
رزمایش دریایی مالابار در اقیانوس آرام آغاز شد

تهران- ایرنا- کشورهای هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا رزمایش دریایی ۱۰ روزه مالابار را به منظور آنچه که «بهبود همکاری میان نیروی دریایی» چهار کشور اعلام شده، از صبح امروز آغاز کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، هند، ژاپن، آمریکا و استرالیا رزمایش دریایی مالابار ۲۰۲۳ را از امروز (جمعه بیستم مردادماه) در سواحل سیدنی آغاز می کنند.

این خبرگزاری روسی نوشت: سی و یکمین رزمایش بین المللی قرار است از ۱۱ تا ۲۱ ماه اوت (۲۰ تا ۳۰ مرداد) برگزار شود. این رزمایش که پیش از این در آب های اقیانوس هند برگزار شده بود، برای نخستین بار در اقیانوس آرام و در سواحل شرقی استرالیا برگزار می شود.

نیروی دریایی چهار کشور شرکت کننده با سه ناوشکن، یک ناوچه، یک شناور برای فرود و یک شناور جنگی در این رزمایش حضور خواهند داشت. یک هواپیمای نظامی مخصوص گشت دریایی و شناسایی P-۸ نیز در این رزمایش شرکت خواهد کرد. گفته می شود تمرکز اصلی در این رزمایش بر جنگ ضد زیردریایی است.

چهار کشور پیش از آغاز رزمایش تاکید کرده اند که این رزمایش علیه هیچ کشور خاصی انجام نمی شود و تنها هدف آن بهبود همکاری بین نیروی دریایی چهار طرف است.

دریاسالار کارل تامس فرمانده ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی این رزمایش در روز گذشته در سیدنی استرالیا گفت: «بازدارندگی که ۴ کشور با همکاری یکدیگر به عنوان اعضای کوآد بوجود می آورند، پایه و اساس برای دیگر کشورهای منطقه است. »

دینش تریپاتهی دریاسالار نیروی دریایی هند نیز خاطرنشان کرد تغییرات بزرگی در جهان از زمان برگزاری نخستین رزمایش مالابار که آمریکا و هند در سال ۱۹۹۲ در پایان جنگ سرد انجام دادن به وجود آمده است.

وی اضافه کرد هنگامی که استرالیا برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در این رزمایش شرکت کرد، پیامی به سراسر جهان فرستاد.

استرالیا در سال ۲۰۰۸ و پس از اعتراض چین از کوآد و رزمایش مالابار خارج شد، اما کوآد بار دیگر احیا شد و استرالیا در سال ۲۰۲۰ بار دیگر به رزمایش مالابار پیوست. باوجود این چین هنوز از فعالیت کواد و برگزاری رزمایش مالابار انتقاد می کند.

کشتی های چهار کشور با جنگنده اف-۳۵ استرالیایی، جنگنده نظارتی پی-۸ و زیردریایی به یکدیگر ملحق می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha