۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85195572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85195572
پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، این استان در پشتیبانی از زائران اربعین حسینی در سطح ملی براساس آمارهای موحود پیشتاز است، گفت: این حماسه و آیین معنوی زنگار آسیب های اجتماعی را می زداید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز جمعه در ستاد اربعین حسینی مازندران در ساری با اشاره به ماهیت ارزشمند حماسه اربعین از آن به‌عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی یاد کرد وافزود: اربعین یادمان و یادآور عاشورا و تجلی قدرت نرم شیعیان جهان است و پیام حضرت زینب(س) در اربعین به ثمر نشست، عاشورا شور و اربعین شعور است.

وی با اشاره به عمق دلدادگی مردم مازندران به اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در دیار علویان برای زدودن زنگارهای آسیبهای اجتماعی از ظرفیت اربعین به شکل فراگیر آن بهره خواهیم برد.
معاون سیاسی استاندار مازندران اضافه کرد: ضرورت دارد فرمانداران در سواحل و تفرجگاه ها با فضاسازی محیطی و برپایی ایستگاه های صلواتی، عطر و رایحه اربعین را پراکنده سازند.
وی با اشاره به بسیج امکانات دستگاههای اجرایی برای پستیبانی از حماسه اربعین یاد آور شد:با کمک جهاد کشاورزی ۳۵تُن مرغ بین موکب های اربعین توزیع خواهد شد.
این مقام مسوول ادامه داد: پویش نذر دارو با کمک فرمانداران تشکیل شده است که داروهای مازاد مردم برای زائران جمع آوری خواهد شد. دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمرنیز در این ارتباط بیش از دویست میلیون تومان کمک خواهند کرد.

پیشتازی مازندران در پشتیبانی از زائران اربعین

وی با اشاره به تامین کادر درمان برای تمامی موکب های مازندرانی افزود:ناوگان حمل و نقل استان با تمام قوت آماده اعزام زائران است همچنین از شرکت حمل و نقل ترکیه ای برای اولین بار استفاده خواهد شد.
سلگی از آماده سازی بسته های فرهنگی برای زایران مارندرانی اربعین خبر دادو افزود: فعالیت های فرهنگی اربعین امسال موکب محور است و هر موکب باید یک رسانه باشد.
معاون استاندار خاطر نشان کرد:امسال بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس بصورت رایگان محرومان و افراد کم برخوردار استان را راهی کربلا خواهد کرد.
وی با تجلیل ازصداوسیمای مرکز مازندران و دیگر اصحاب رسانه برای تدوین برنامه های ویژه اربعین خواستار ارائه آموزش های بهداشتی و تعاملی از طریق رسانه ها در طول اعزام زائران شد.
سلگی در پایان گفت: خدای بزرگ را شاکریم که در این مقطع از زمان ما را جزء نوکران زائران اباعبدالله قرار داد و ما قدر این فرصت ارزشمند را می دانیم.
همچنین محمد تقی باقری دبیر ستاد اربعین کشور با اشاره به تدوین برنامه های منسجم از سوی ستاد اربعین مازندران، تلاش های استاندار و معاون سیاسی این استان را درراستای تقویت برنامه های فرهنگی ستاد اربعین ستود و افزود: مازندران در برنامه ریزی و پشتیبانی از زائران اربعین در بین استان های کشور پیشتاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha